Samed Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 (endret) Hei BMW E90 2010 modell Har et problem med at parklys (angeleyes) ikke slår seg av før dørene låses. Normalt så skal lysene slukkes etter at motoren er stoppet og døren åpnet, men det gjør de altså ikke. Dette gjelder kun hvis motoren har gått, hvis jeg låser opp bilen utenfra så slukker lysene som normalt etter ca. 20 sekunder. Kan dette ha noe med kupelyset å gjøre? Kupelyset går ikke på når dørene åpnes, men de lyser hvis jeg låser opp dørene med fjernkontrollen. Kan det ha noe med kontakten/bryteren i døra som styrer kupelyset? Noen som har noen tips? 😊 Endret Juli 18, 2023 av Samed Bilmodell lagt til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 Hvilken bil? Dette er vel "home light" som kan endres iDrive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 Det høyres ut så en microbryterfeil. At bilen trur førerdøra alltid er lukka. Samed reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 42 minutter siden, Samed skrev: Kan det ha noe med kontakten/bryteren i døra som styrer kupelyset? Noen som har noen tips? 😊 Da sjekker du det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 21 minutter siden, Maverick2002 skrev: Dette er vel "home light" som kan endres iDrive? "follow me home light" aktiveres kun ved å dra til deg spaken for fjernlys etter at bilen er skrudd av. Så det er noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samed Skrevet Juni 26, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2023 1 time siden, Maverick2002 skrev: Hvilken bil? Dette er vel "home light" som kan endres iDrive? Oppdatert 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samed Skrevet Juni 26, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2023 44 minutter siden, Reef89 skrev: Da sjekker du det Problemet er at jeg ikke aner hvor denne kontakten er, og når jeg tenker meg om så vil det være rart om kontaktene til alle fire dørene er ødelagte, for lyset går ikke på samme hvilken dør jeg åpner. Bryter i kupelys står i riktig posisjon, og lys går på når jeg låser opp dørene med fjernkontrollen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samed Skrevet Juni 26, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2023 59 minutter siden, TurboJens skrev: Det høyres ut så en microbryterfeil. At bilen trur førerdøra alltid er lukka. Noen tips om hvor denne microbryteren kan sitte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 1 time siden, Reef89 skrev: "follow me home light" aktiveres kun ved å dra til deg spaken for fjernlys etter at bilen er skrudd av. Så det er noe annet. Blander muligens med welcome lights. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 44 minutter siden, Samed skrev: Noen tips om hvor denne microbryteren kan sitte? Sikkert på samme plass som den har vært på "alle" biler de siste 20 åra, i dørlåset. Ikke byttbar- nytt dørås. Men sjekk kabler som går mellom dør og bil først Samed reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samed Skrevet Juni 26, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2023 31 minutter siden, 540is skrev: Sikkert på samme plass som den har vært på "alle" biler de siste 20 åra, i dørlåset. Ikke byttbar- nytt dørås. Men sjekk kabler som går mellom dør og bil først Takk for tips, skal sjekkes. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 6 hours ago, Samed said: Problemet er at jeg ikke aner hvor denne kontakten er, og når jeg tenker meg om så vil det være rart om kontaktene til alle fire dørene er ødelagte, for lyset går ikke på samme hvilken dør jeg åpner. Bryter i kupelys står i riktig posisjon, og lys går på når jeg låser opp dørene med fjernkontrollen. Akkurat dette virkar litt rart, men du kan ha fleire feil på samme tid evt. en feil som slår ut alle dørbryterane. For det er såvidt eg har erfaring med kun førerdøra som slukkar parklyset men uavhengig av den feilen så skulle kupelyset fungert på dei andre dørene. Du burde nok hatt en diagnose for å lese av status på dørene. Samed reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samed Skrevet Juni 26, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2023 1 minutt siden, TurboJens skrev: Akkurat dette virkar litt rart, men du kan ha fleire feil på samme tid evt. en feil som slår ut alle dørbryterane. For det er såvidt eg har erfaring med kun førerdøra som slukkar parklyset men uavhengig av den feilen så skulle kupelyset fungert på dei andre dørene. Du burde nok hatt en diagnose for å lese av status på dørene. Jeg har nå gått over all strømførsel mellom bil og dører og finner ingen brudd, og ja litt rart at kupelyset ikke tenner på noen av dørene. Jeg ser nå at varsellyset for åpen dør heller ikke tennes. Hvis det er en mikrobryter, er det i så fall en lås som styrer alle fire låsene? Det kan vel ikke være mulig at alle fire låsene har feil på mikrobryter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 Signalet fra dørlåset går vel til FRM modulen og muligens andre moduler. Det kan og være noe der. Som Jens sier, start med diagnose Samed reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samed Skrevet Juli 18, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2023 På 27.6.2023 den 0.11, 540is skrev: Signalet fra dørlåset går vel til FRM modulen og muligens andre moduler. Det kan og være noe der. Som Jens sier, start med diagnose Du har helt rett, det var FRM modulen. 😃 Googlet litt og fant et firma på Gardermoen, BimmerFiks AS: https://www.facebook.com/BimmerFiks/ De sa at denne modulen var en svakhet på min og noen andre modeller. Avtalte tid og reiste dit, selve jobben med å ta ut modulen og oppdatere firmware, samt montere inn igjen tok bare en halv times tid. Fikk garantier på at dette ikke ville skje igjen etter denne fiksen. Reef89 og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå