Gå til innhold

2010 318D, antispinn blinker og mister kraft

Flataas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med feilsøking på en 2010 318D

Antispinn lampa begynner å blinke og bilen nykker i hytt og pine samt mister kraft

Dette kommer og går

Har lest av verdier under kjøring på abs / wheel speed sensorer og alle sensorene mister verdiene sine når den nykker og lampa blinker, også kommer de tilbake etterhvert

Leste av steering angle sensor at steering wheel og den mister også verdien sin når dette skjer

Ingen feilkoder på noen ting som helst

Mistenker dsc enheten men hva kan sjekkes for å finne feilen helt nøyaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Reef89 skrev:

Hva tar du diagnose med da?  

Bruker ista, gikk inn i dsc ecu og valgte wheel speed sensor. Kommer not available når antispinn lampa begynner å blinke, mulig det er pga den slår ut antispinn at den ikke leser lengre.

Ingenting annet lyser/blinker og ingen feilkoder på noe

Etter litt søking på forumet så skal jeg ta ut alle abs sensorene og vaske dem samt rengjøre neddi hullet og se etter skader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk abs ringen på drivakselen bak, disse eser opp og får feil avstand til abs sensoren. Kan selvfølgelig være andre årsaker også, men vill ha begynt med og sjekke disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg henger meg opp i er at du mister all data, når problemet oppstår.

Årsaken vet jeg ikke, men mister du data fra andre enheter når problemet er til stede? Feks girkasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sand1 skrev:

Sjekk abs ringen på drivakselen bak, disse eser opp og får feil avstand til abs sensoren. Kan selvfølgelig være andre årsaker også, men vill ha begynt med og sjekke disse. 

Skal ta ut alle sensorene og undersøke ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

Det jeg henger meg opp i er at du mister all data, når problemet oppstår.

Årsaken vet jeg ikke, men mister du data fra andre enheter når problemet er til stede? Feks girkasse?

Legger ved en video jeg filmet fra telefonen😅

Ble ikke tid til så mye feilsøking i kveld men skal undersøke videre samt sjekke om jeg mister data fra andre enheter når dette oppstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E.C. skrev:

Finnes det ikke grafknapp for sånt i ISTA? Det er jo umulig å se sånne artifacts uten at øya detter ut.

Jeg har iallefall ikke funnet en grafknapp for slikt enda, oppdaget jo ikke feilen selv før jeg kikket på videoen jeg la ut🙈

21 minutter siden, Otis skrev:

Ja, den sier jo 93 mens de andre sier 79 og 80.

Bare å få på plass ny sensor her eller er det nok å gjøre rent å kanskje bytte ringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Flataas said:

Jeg har iallefall ikke funnet en grafknapp for slikt enda, oppdaget jo ikke feilen selv før jeg kikket på videoen jeg la ut🙈

Litt svakt av BMW om de ikke har det, 75 % av grunnen til at ISTA er sist i feilsøkingsboksen (hos meg).

3 minutes ago, Flataas said:

Bare å få på plass ny sensor her eller er det nok å gjøre rent å kanskje bytte ringen?

Du bør kanskje ta ut sensoren først og se om den treffer ringen enda, det vil jo i så fall være tydelig. Så kan du snurre hjul med sensor, mulig du greier å se evt. skade på ring. Enkelte ganger kunne man vel shimse ut sensoren med en skive for å få en midlertidig fiks.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...