Gå til innhold

Får ikke til bremsene

Ole hal
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Otis skrev:

Om den synker inn med motor I gang, så er det fremdeles luft. Den synker inn for bremsekraftforsterker hjelper med trykk.

Så jeg burde egentlig bare fortsette å lufte? Har allerede kjørt ganske mye bremsevæske igjennom alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ole hal Jeg slet veldig mye med luft da jeg bygget om til større bremser (byttet alle fire calipere). 

Jeg kjørte en runde rundt blokka og aktiverte ABS'n flere ganger. Luftet så med trykklufter mens jeg slo lett med en gummihammer på alle caliperne. Kom greit med luftbobler fra to av caliperne. Først da fikk jeg skikkelig bremsepedal. 

Før dette hadde jeg flushet igjennom 3.5l bremsevæske med trykklufter uten at bremsepedalen ble bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

@Ole hal Jeg slet veldig mye med luft da jeg bygget om til større bremser (byttet alle fire calipere). 

Jeg kjørte en runde rundt blokka og aktiverte ABS'n flere ganger. Luftet så med trykklufter mens jeg slo lett med en gummihammer på alle caliperne. Kom greit med luftbobler fra to av caliperne. Først da fikk jeg skikkelig bremsepedal. 

Før dette hadde jeg flushet igjennom 3.5l bremsevæske med trykklufter uten at bremsepedalen ble bedre. 

Aktiverer du hele abs enheten eller en og en del av den? Når du skriver «kjørte rundt blokka» mener du at du faktisk kjørte bilen eller at du luftet hele systemet. Får prøvde å dunke litt på calipere mens jeg lufter i morgen eventuelt da. Håpe på at det kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Haug530D skrev:

Muligens luft i ABS enhet, må luftes skikkelig med diagnose, i Ista så er det steg for steg hva man skal gjøre, da tvangkjøres Abs pumpe blant annet.

Har kjørt lufting av abs med obd scanner, der kan jeg aktivere en og en eller hele greien på en gang. Gjort det mange ganger, kommer ikke mer luftbobler ut når jeg lufter nå lenge, men fortsatt slapp pedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ole hal skrev:

Aktiverer du hele abs enheten eller en og en del av den? Når du skriver «kjørte rundt blokka» mener du at du faktisk kjørte bilen eller at du luftet hele systemet. Får prøvde å dunke litt på calipere mens jeg lufter i morgen eventuelt da. Håpe på at det kommer

Som i at bilen ble kjørt og at bremsepedalen ble tråkket så hardt at ABS'n aktiverte seg. Det var egentlig mest fordi jeg ikke hadde ISTA tilgjengelig der og da.

Ikke sikkert det hjelper ettersom du allerede har kjørt lufteprosess via OBD som du sier, men det virker som du er i en situasjon hvor alle forslag er verdt et forsøk 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Som i at bilen ble kjørt og at bremsepedalen ble tråkket så hardt at ABS'n aktiverte seg. Det var egentlig mest fordi jeg ikke hadde ISTA tilgjengelig der og da.

Ikke sikkert det hjelper ettersom du allerede har kjørt lufteprosess via OBD som du sier, men det virker som du er i en situasjon hvor alle forslag er verdt et forsøk 🤷‍♂️

Det er absolutt en sånn situasjon, så jeg er villig til å prøve alt. Så da får jeg prøve det i morgen, etter jeg luften de godt en gang til med hammer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ole hal skrev:

Det er absolutt en sånn situasjon, så jeg er villig til å prøve alt. Så da får jeg prøve det i morgen, etter jeg luften de godt en gang til med hammer 

Ville prøvd prøvekjøring før hammer trikset. Tanken er å flytte luftboblene fra ABS sentralen og lenger ned i linja hvor hammeren "sjokker" det ut av caliperen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...