Gå til innhold

5 amp Maxi flat sikring

Teekay1983
 Share

Anbefalte innlegg

Det bør vel alle bensinstasjoner ha men du finner de bl.a. på Thansen.

EDIT. Beklager så nå at det er den største typen du vil ha men hvor sitter det så store flatsikringer på kun 5A? Det gir jo ingen mening i og bruke MAXI sikringer til så lave strømmer. Det blir jo brukt fordi kontaktflatene er mye større og de derfor tåler høyere strømstyrker.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange ikke vet er at sikringene er fargekodet. En 5 ampere sikring vil være beige(orange/brun aktig men ikke helt) Og de finnes ikke i maxi størelse heller som du sier  

FuseColors.webp

Endret av t06afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert norske biler har denne sikringen men den er vertfall borte hos meg. 5amp og stor størrelse som vises på bildene under. Kan være at de heter regular også i henhold til tabell over.

IMG_20230731_135832.jpg

IMG_20230731_140121.png

Endret av Teekay1983
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor dette bildet med oversikt er ifra? Utifra hva jeg finner så stemmer ikke det overens med hva du har lagt ut.

Når jeg søker i BMW TIS så kommer sikring F59 kun opp på biler etter 09/2005. Der står det 5A sikring for Aerial Tuner. 

Biler før 09/2005 skal ha en 5A sikring på sikringsplass F77 for nevnte funksjon. 

Spør du meg, så virker det som om biler før 09/2005 ikke skal ha noe som helst inni der (F59). 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det bildet fra Bentley og det sitter jaggu en litt sær 5A der. Delekatalogen har ikke denne størrelse sikring i 5A, minste er 20A, men de på bildet så litt annerledes ut.

Har du i det hele tatt terminaler der sikringa skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en sikring ryker så betyr det som oftest at noe slutter å virke. Så hva er problemet som som denne sikring lager? Det kan kanskje hjelpe litt for å diagnosere problemet. En antenne forsterker trekker gjerne ikke 20 eller mer Ampere. BAre som et eksempel  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...