pedro Skrevet August 20, 2023 Share Skrevet August 20, 2023 Hei Er det noen her som har satt oljepumpe fra N43B20 på en N43B16? Har en N43B16 hvor oljepumpen ikke gir trykk. Har en N43B20 motor med godt oljetrykk. Problemet er at de to "like" motorene har forskjellig nedre drev, kjede og kjedekasset og oljepumpe. Kan jeg ta drev kasett og pumpe og bytte dette? Brukt pumpe koster noen kroner og min delemotor er fin bortsett fra sprekk i toppen. Noen i england som j ikke husker snakket på ett forum om forsterket oljepumpe. Klarer ikke å finne igjen tråden Noen her inne som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 21, 2023 Share Skrevet August 21, 2023 Jeg tror at spørsmålet ditt er såpass spesifikt at få personer har gjort noe tilsvarende før. Dermed har vi kanskje ikke folk her inne som vet noe om dette. ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet August 21, 2023 Forfatter Share Skrevet August 21, 2023 Hei Ja er få som styrer med N43B motorene. Det er lite å få ut av dem, kjederas, vanosproblemer og rådelagerskader +++ N13 har i allefall turbo uten at den på noen måte er hvass😝 Det er vel SÆRT å holde på med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 21, 2023 Share Skrevet August 21, 2023 N43 er jo ikke sååå dårlig om man bare fikser de kjente problemene. Så det er vel mer sært at du holder på med de, for de aller fleste skrur jo ikke selv, og da er det enda mindre folk som jobber med N43. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet August 21, 2023 Share Skrevet August 21, 2023 Er vel balanseaksler på N43B20 som sitter som en del av oljepumpa. Om jeg ikke husker feil har N43B16 ikke dette. Usikker på om skruehullene i blokka er like på de to motorene, er også usikker på om balanseakslene til B20 er riktig vektet i forhold til veiva på B16. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet August 21, 2023 Forfatter Share Skrevet August 21, 2023 9 minutter siden, Netlandet skrev: Er vel balanseaksler på N43B20 som sitter som en del av oljepumpa. Om jeg ikke husker feil har N43B16 ikke dette. Usikker på om skruehullene i blokka er like på de to motorene. Er også usikker på om balanseakslene til B20 er riktig vektet i forhold til veiva på B16. Er helt annen oljepumpe mhp drev og kassett. B16 er ulik B20 der. Tro kan jeg gjøre ett annet sted så jeg må fysisk sjekke om bolthullene er like. B16 veiv AT-crankshaft with bearing shells 1 04/2013 B20 veiv 11210439180 Crankshaft without bearing shells 1 11217516040 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet August 21, 2023 Forfatter Share Skrevet August 21, 2023 (endret) Vrien klipp og lim her, men B16 veiven og 11210439180 og B20 11217516040 har ikke samme delenummer og antas derfor å være ulik. Det ser ut som om disse oljepumpene da ikke kan byttes om hverandre. N43B16 Oil pump 1 11417567028 N45B16 Oil pump 1 11417594311 De to ser helt like ut, men har ulikt delenr. Jeg har en slik liggende og kan sjekke N45B16 pumpen mot N43B16AA pumpen. Tror det ser mørkt ut mhp oljepumpebytte. 7200 pluss mye i frakt på E-Bay Lukter bytte av motor desverre. P Endret August 21, 2023 av pedro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet November 13, 2023 Forfatter Share Skrevet November 13, 2023 Hei Det kom ingen konklusjon på dette og jeg har gitt opp Ny pumpe koster like mye som en brukt motor og det lønner seg å bytte motor. Jævlig jobb mhp skruer på vannpumpe og A/C pumpa(de to bakre) ellers rett fram. Selvfølgelig knekker nedre bolten til starteren. Det må man ta. Takk for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 14, 2023 Share Skrevet November 14, 2023 (endret) På 13.11.2023 den 19.21, pedro skrev: Hei Det kom ingen konklusjon på dette og jeg har gitt opp Ny pumpe koster like mye som en brukt motor og det lønner seg å bytte motor. Jævlig jobb mhp skruer på vannpumpe og A/C pumpa(de to bakre) ellers rett fram. Selvfølgelig knekker nedre bolten til starteren. Det må man ta. Takk for innspill Personlig vil jeg tro det går greitt og bruke oljepumpe fra N43B20 og bare ta av balanseaksler, blokka er jo lik på både N43B16 og N43B20 så boltfester vil jo være likt og jeg har lest om Engelskmenn som har fjernet balanseaksler. Motorblokk har delenr 11110427109 og er likt på N43B16, N43B18 og N43B20 Edit, glem det, jeg så visst på N43B16 med 2 liter's blokka, men jeg vil nå nesten tro at det er likt uansett, men kan jo selvfølgelig ujje garantere det. Endret November 14, 2023 av Haug530D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet November 15, 2023 Forfatter Share Skrevet November 15, 2023 (endret) Hei N43B16 variantene har 1.6 l slagvolum andre stempler og veivaksel Oljepumpen er ulik m balansevekter Det er N43B18A og N43B20A som er like bortsett fra kamaksler. B18 har slappere kammer enn B20 og annen programmering av motorstyring. Starter dynamo og eksos er lik på de to motorene, men IKKE på B16 som har annen eksos mindre starter og dynamo med lavere amperė og mindre batteri. B16 har også annen motorstyring som ikke er lik B18 og B20 Bodd i ett annet land hadde det sittet en M54 med 2.5 3.0 eller mer. Skulle mer enn gjerne hatt en 3.6 blokk i min😁 men det går ikke her i landet Endret November 15, 2023 av pedro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 15, 2023 Share Skrevet November 15, 2023 26 minutter siden, pedro skrev: Hei N43B16 variantene har 1.6 l slagvolum andre stempler og veivaksel Oljepumpen er ulik m balansevekter Det er N43B18A og N43B20A som er like bortsett fra kamaksler. B18 har slappere kammer enn B20 og annen programmering av motorstyring. Starter dynamo og eksos er lik på de to motorene, men IKKE på B16 som har annen eksos mindre starter og dynamo med lavere amperė og mindre batteri. B16 har også annen motorstyring som ikke er lik B18 og B20 Bodd i ett annet land hadde det sittet en M54 med 2.5 3.0 eller mer. Skulle mer enn gjerne hatt en 3.6 blokk i min😁 men det går ikke her i landet Iallefall N43N brukes samme blokk på 1.6 1.8 og 2.0 motor. At innmaten er forskjellig hadde jeg regnet med ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå