Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har du virkelig fått kjørt deg på bil i det siste, kjedelig med den type skruing, mye kjekkere når man kan ta det preventive vedlikeholdet enn når noe står i sju steiner.

Skrevet

Litt vanskelig å bedømme fra bildene men om bruddet påvirker hvor 2 elektrisitetsledende metalldeler er ikke presset med riktig moment inntil hverandre lenger, da har du nok funnet synderen. Skrevet med andre ord: dårlig kontakt / økt motstand. Kunne du kjenne på varmgang og?

Du har fått deg en del EL-problemer, håper dette er siste av den dårlige streaken du er på nå. 

Skrevet

Tips til når du skal bytte glødesystemet på e61’n; jeg har akkurat bestilt alt til glødesystem + gasspjeld på e65 da begge deler har feilkode som gjør at ACC ikke virker. Beru som er produsent av oem plugger og rele på autodoc! De lager desverre ikke gløderele til disse enda, kun hvis du kjøper orginal bmw-del. Men det er jo svindyrt🥲så etter og ha spurt litt rundt så skulle Huco være et merke folk var fornøyd med. Var 1/5 av prisen til et orginalt et og. Om det i det minste holder noen år, så kan jo Beru være tilbake med Oe alternativ da.

og husk og bytte kabelen fra gløderele til dynamo når du er i gang, den og var bare et par hundre fra Autodoc av merket Beru :)

Skrevet
10 timer siden, Olaandref skrev:

Nå har du virkelig fått kjørt deg på bil i det siste, kjedelig med den type skruing, mye kjekkere når man kan ta det preventive vedlikeholdet enn når noe står i sju steiner.

Ja det har jeg og er møkkalei helt enkelt ,såpass lei at jeg for tiden vurderer og ta en pause ,men sånn redet noen ganger 😊

Enig i det ja.

10 timer siden, mr.pingu skrev:

Litt vanskelig å bedømme fra bildene men om bruddet påvirker hvor 2 elektrisitetsledende metalldeler er ikke presset med riktig moment inntil hverandre lenger, da har du nok funnet synderen. Skrevet med andre ord: dårlig kontakt / økt motstand. Kunne du kjenne på varmgang og?

Du har fått deg en del EL-problemer, håper dette er siste av den dårlige streaken du er på nå. 

Ja jeg satser på det og det som er at der er litt påkjenning på det punktet der .

To kabler som er presset sammen på en plate som skal skrues inn der og om de kablene ikke er festet skikkelig så ligger det og rir på den koblingen som tilslutt gir etter .(Skal vise hva jeg mener ved montering ).

Kjente ikke varmegang men noe har skjedd ..

Håper jeg og 😊😊.

1 time siden, ehaugsnes skrev:

Tips til når du skal bytte glødesystemet på e61’n; jeg har akkurat bestilt alt til glødesystem + gasspjeld på e65 da begge deler har feilkode som gjør at ACC ikke virker. Beru som er produsent av oem plugger og rele på autodoc! De lager desverre ikke gløderele til disse enda, kun hvis du kjøper orginal bmw-del. Men det er jo svindyrt🥲så etter og ha spurt litt rundt så skulle Huco være et merke folk var fornøyd med. Var 1/5 av prisen til et orginalt et og. Om det i det minste holder noen år, så kan jo Beru være tilbake med Oe alternativ da.

og husk og bytte kabelen fra gløderele til dynamo når du er i gang, den og var bare et par hundre fra Autodoc av merket Beru :)

Takk for tips men har handlet absolutt alt i vinter @ehaugsnes 😊😊

Skrevet

En sånn type liten søndags upd .

Saken var klinkende klar idag ,noe skruing skulle det ikke bli da jeg simpelthen har B.I.L oppi halsen nå !!😅.

Likevel måtte jeg gjøre litt småting og startet med og fjerne gammel grums fra motor .

Dette vet jeg er gammelt pga den lekker ikke mer .

Så først tørke bort det verste :

IMG_9378.thumb.jpeg.6c4a4587f6211dd9ba8d143bc3fb4c4b.jpeg

Dynking med Avfetning og børste løs :

IMG_9380.thumb.jpeg.d757de5e8dee74e833d81385888a5844.jpeg

Tørke av og nå rent :

IMG_9381.thumb.jpeg.05352de92fb5eaba2505a8858ba3ce97.jpeg
Dvs oljesøl rent og det var det jeg var ute etter 😊.

Så få bort litt grus og div fra innerskjerm :

IMG_9377.thumb.jpeg.3ed4ae99c700479137600cb1e1ea8be0.jpeg

Samme prosedyre her samt litt mer med fille og vips mye bedre :

IMG_9379.thumb.jpeg.bebb12dcc6844159e1d50d2d90ff83a6.jpeg

Fikk og satt på plass løse slanger i de originale klammerene som skal være der .

Så ville jeg se litt mer på den dynamoen og den løse pluss polen som var der .

For morroskyld så brukte jeg pipefunksjon på multimeter :

IMG_9376.thumb.jpeg.340abac66e5acb8a934f04e9b662dfef.jpeg

Og her var det jo helt klart noe som skjedde .

Goldt jeg den fast så peip det ,ristet jeg på den så peip det i rykk og napp .

Ny dvs brukt dynamo kan jeg få skaffet da mange har tatt kontakt .

Gidder ikke og kjøpe ny i tilfelle det ikke er den ,så her får man stole på magefølelsen 😊

Så noe ble det idag og sånn er det pr dd:

IMG_9382.thumb.jpeg.95dae831c03bd0adae6c283bfb8d921d.jpeg

Ellers er det meste nå pakket ned for storservice dvs manifold og glødeplugger på M57 bilen :

IMG_9375.thumb.jpeg.ca2d186537192a1e74488e3abf5c766e.jpeg

Satser på at dette gjør susen .

Hvertfall tre glødeplugger er ferdige på den .

Så her har man litt og gjøre 😊😊

Heldigvis så er det en mekaniker på Bmw som blir med imorgen .

IMG_9379.jpeg

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Upd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...