Gå til innhold

FRM og LMM problemer? X1 E84


Null kontroll
 Share

Anbefalte innlegg

På 30.8.2023 den 11.32, PIIIPower skrev:

 Noen som har oversikt over nyeste sw til henholdsvis FRMII og FRM3R.

@SweetBMW er det forskjell i gjenoppliving av II og 3?

I utgangspunktet er det forskjell ja. FRM2 pleier ikke dø lik som 3.

På 31.8.2023 den 1.06, Null kontroll skrev:

Jeg prøver ikke selv i fare for å gjøre feil tenker jeg. Blir det ikke så jeg kan få hjelp her så må jeg bare spare og sende den til bmw

Jeg kan hjelpe deg jeg hvis du trenger. Send meg en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg kanskje roter til tråden @Null kontroll, men du tilgir meg sikkert 😉

31 minutter siden, SweetBMW skrev:

Svarte til feil person. Ja er litt forskjell der.

Ja, for mine FRMII har det med å feile (dør jo ikke, men kaster feilkoder og vinduer ol. slutter å virke. Er det slik at FRMII må fysisk åpnes og kodes om med en chip koder og FRM3 kun trenger koding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, PIIIPower skrev:

Sorry for at jeg kanskje roter til tråden @Null kontroll, men du tilgir meg sikkert 😉

Ja, for mine FRMII har det med å feile (dør jo ikke, men kaster feilkoder og vinduer ol. slutter å virke. Er det slik at FRMII må fysisk åpnes og kodes om med en chip koder og FRM3 kun trenger koding?

Jada! Jo mer jeg lærer jo bedre 👍

Har fått høre i alle fall at en NY FRM3 trenger ikke oppdateres, kun koding til chassis. 

Er det en brukt FRM3 brukt så må den resettes før den kodes.

Er FRM2 NY så må den oppdateres og kodes. (Må ikke åpnes så vidt jeg har forstått) 

Er FRM2 brukt, så må den resettes, oppdatere og kode. (Det virker som at for å resette FRM2 må den åpnes. Men oppdatering og koding gjøres som vanlig - Gjerne si fra om dette er feil!) 

Må brukt/defekt FRM3 resettes tror jeg dette kan gjøres via det Insta programmet. 

Det er hva jeg har forstått hittil, men igjen, gjerne rett på meg så vi får det riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feil er det i det der ja.

 

Ingen FRM moduler må åpnes for å resettes dersom de er brukte. De monteres i bilen, og kodes. Unntaket her er hvis FRM har dødd fullstendig så må de åpnes for å gå inn via BDM portene for å kunne legge inn ny data på prosessoren. Men en vanlig brukt modul som ikke har dødd, så er det kun koding via OBD etter montering som trengs.

Dersom det er en brukt modul kan det være at software bør oppdateres, dette er spesielt for FRM3. 

Ny modul trengs bare kodes. 

For øvrig ikke noe som heter Insta, det heter ISTA eller INPA, som er hhv BMWs gjeldene diagnose program og gamle programmer for teknisk support. Herunder har vi også ISTA/P som er programmeringsplattformen for E serie biler, som denne faller under :) 

 

Koding av brukte FRM moduler gjøres via NCS expert. Mye kjappere enn ISTA / P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...