Gå til innhold

FRM og LMM problemer? X1 E84

Null kontroll
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Null kontroll skrev:

Det burde jeg notert meg bedre. Får ingen feilkoder der nå tror jeg. Men når jeg fikk mener jeg det var en av disse 2:

C914.jpg

9C53.jpg

Dette er vel pumpa som ryker hos «alle» og ingen gidder å fixe. Ny pumpe koster 1000vis og påvirker bare «Rest» knappen i klimapanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Otis skrev:

Den knappen for å åpne luka, har du ikke den? Men grunnen for all testing er å verifisere at det er FRM som er problemet og ikke junction box. Og så langt, så tyder ting absolutt på at FRM er defekt.

Du kan sjekke sikringer F41, F81, F84 og F86. Og dette er under/bak hanskerom. Om alle de er OK, så vil jeg tørre å påstå at FRM er defekt. Men jeg kan selvsagt ikke garantere dette, men det er sterke bevis for det.

Har sjekket alle sikringene du nevnte her da ved visuell inspeksjoner men også med en sikringstester og alle er helt fine.. 😕

Gjorde ny scan

IMG20230826162025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg vil si med 99% at FRM rett og slett er død.

AHM ser også ut til å ikke helt ha det bra. Men det er ikke viktig før du skal trekke tilhenger.

Fogging sensor er fuktsensor i frontruta. Ikke et problem før du blir plaget av fukt i auto modus på klima.

LMM feil har du enda, men du har vel ikke motor lampe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Otis skrev:

Ok. Jeg vil si med 99% at FRM rett og slett er død.

AHM ser også ut til å ikke helt ha det bra. Men det er ikke viktig før du skal trekke tilhenger.

Fogging sensor er fuktsensor i frontruta. Ikke et problem før du blir plaget av fukt i auto modus på klima.

LMM feil har du enda, men du har vel ikke motor lampe? 

Ingen motorlampe nei. Og nullstilte LMM sensoren ellnå hva det var, så skal kjøre en tur og se om den retter seg opp i alle fall. Men ja må nesten bestille ny FRM eller la BMW bytte. Leit det ikke kunne vært noe enkelt som en sikring e.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd jeg ikke så dette før du kjøpte del egentlig, FRM kan repareres, det er bare software som går gærent i de der. Skjer pga en bug i software på de eldre utgavene, så i verste fall når du har kjøpt en brukt kan du få en med samme feil.

Så hvis du har fått en som fungerer, sørg for å oppdatere den til nyere software uten bug, ikke bare kode den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SweetBMW skrev:

Synd jeg ikke så dette før du kjøpte del egentlig, FRM kan repareres, det er bare software som går gærent i de der. Skjer pga en bug i software på de eldre utgavene, så i verste fall når du har kjøpt en brukt kan du få en med samme feil.

Så hvis du har fått en som fungerer, sørg for å oppdatere den til nyere software uten bug, ikke bare kode den :) 

Jeg har i allefall kjøpt ny del av BMW så den skal ikke være kodet til et annet chassis. Om BMW må oppgradere den ved installasjon veit jeg ikke. Men det er kanskje noe Otis kan bedre enn meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SweetBMW skrev:

Skulle akkurat til å foreslå dette, ganske stilig måte å fikse dette problemet på!
Men det er definitivt ikke for alle. :) 

Men jeg ville ikke kasta den gamle FRM modulen hvertfall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Alpejohn skrev:

Skulle akkurat til å foreslå dette, ganske stilig måte å fikse dette problemet på!
Men det er definitivt ikke for alle. :) 

Men jeg ville ikke kasta den gamle FRM modulen hvertfall. :) 

Ja sparer på den om jeg ikke skal selge den da 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2023 den 19.26, Otis skrev:

FRM er ganske kurant å skifte. Jeg kan kode fjernt ifra.

Har fått FRM3 modulen fra BMW i dag. Har også fått melding fra posten om at kabelen forventes levert i morgen! :) Har du tid imorgen eller en av de førstkommende dagene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...