Gå til innhold

Bytte av hjullager bak, E90/2007/318d. Hva trenger jeg og forslag til løsning?

PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

Var imponerende bra hva de fikk til på den testen, men her må man nok være obs på at det sikkert kan være en del forskjell mellom produsenter.

EDIT: På stedet hvor man lett kommer til så er en slik digital sak helt sikkert kurant og vel verdt prisen, men skal man ta en bolt i motorrommet eller et trangt sted på understellet så kan jo det bli spennende, om ikke umulig. Er trolig noe av grunnen til at disse ikke er mer populære.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realoem melder M24x1,5 zns3 og dermed 250nm. Så får jeg håpe at rett mutter følger med lageret :) 

3 timer siden, HakonLimseth skrev:

Mye mulig, det beste/sikreste er nok å gjøre det du sier, måle selv. Da er man 100% sikker på at det blir riktig. 

Har også vurdert innkjøp av større momentnøkkel, men kvier meg litt når det blir snakk om pris. Hvilken kjøpte du, @PIIIPower? Eventuelt hva har du i tankene E.C?

Wurth'n jeg har går til 200 så jeg trengte uansett noe mer. så da fleska jeg til med denne https://www.kstools.com/no/produkter/haandverktoey/dreiemoment/ergotorque-precision-momentnoekkel/ergotorque-precision-momentnoekkel-med-dreieknapp-reversibelt-skrallehode?c=1261737430 (80-420) til niceprice (1600 ish) på autodoc. Blir jo ikke særlig mye bruk og har samme 3% feilmargin som wurth sin. Regner ikke med at hjulet løsner.

Ellers: Min tiltro til (merke)verksted er vel der at jeg mistenker at de kjører Ingersoll Rand'n på 2,3 eller 4 avhengig av krav 🤨 jobber jo ofte på akkord. (rekk opp hånda de som har muttertrekker som løsner med 1300+nm..  Har nemlig hatt Transporter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, 540is skrev:

Har du tatt av senterlokket i felgen og sett hvor mye som er igjen av 12 kanten på mutteren etter 16 år? (Om lageret ikke har vært skiftet) Muligens du trenger mer verktøy 

Eric i I do cars på YT har lært meg at det bare er å bruke en litt mindre pipe. Eller hammer og meisel.. eller gaffeltruck. Det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...