Gå til innhold

E66 760Li fjusker ved kjøring


JoachimStenseng
 Share

Anbefalte innlegg

Virker som om motoren fjusker da den er blitt skikkelig varm. Det er helst ved lav belastning som ved bruk av cruisecontrol på motorveg. Det er ikke hele tiden, men nå og da. Den kan også fjuske litt når den ikke er skikkelig varm også ved gasspådrag, men da er det bare et par nykk liksom før det går over. Tenkte først at det kanskje var at den var lite brukt siste tiden, eller gammel bensin. Men jeg har kjørt gjennom en hel tank med 98 nå, og det er ikke bedre. Motorrommet har nok vært vasket, så jeg tenkte også det kanskje var vann som var igjen i luftfilter eller noe, men da burde det vel gidd seg over tid. Motoren har vært på verksted og byttet kammer mm. for 133.000,-kr i fjor så jeg tenkte at da er den kanskje i god stand. Har ikke fått kopi av regningen ennå, så jeg vet ikke alt som er gjort. Kjørt ca. 200 mil med siden 2020 og telleren viser 137.000km. 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Var ikke så lett å tolke de feilkodene, da det var et meget rart oppsett på ting.

Men jeg tror at det er lufting av tanken som er et problem her. Så dermed må man undersøke det. Typisk er at ventilen er ødelagt, men man kan ikke utelukke ledningsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

OPPDATERING!

Fikk løst problemet. Et annet verksted fant en annen feilkode som viste at trykksensoren på høyre bensinpumpe var gåen. Byttet den og drenerte samtidig utluftingsslangen fra bensintanken til venstre innsug også. Der var det ca. en halv desiliter bensin. Mest trolig fra alt for full tank. Er vel ikke så mange andre ting som kan gjøre dette vel(?) 😊

Bilen har gått snart 50-60 mil igjen uten problemer 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det løste seg 👍 Er du ellers fornøyd med bilen? Jeg funderer litt på en 760i selv, men prøver å få tak i en E65 da jeg liker kortversjonen bedre. Skal vist nok være ganske gode motorer, bedre en V8erne sies det på forumene ute i verden.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 11.4.2024 den 23.47, Fredrik 90 skrev:

Godt det løste seg 👍 Er du ellers fornøyd med bilen? Jeg funderer litt på en 760i selv, men prøver å få tak i en E65 da jeg liker kortversjonen bedre. Skal vist nok være ganske gode motorer, bedre en V8erne sies det på forumene ute i verden.

Beklager sent svar 😅 Joda, er meget fornøyd med bilen jeg. Kjører ikke så mye egentlig siden jeg her en E65 730d i tillegg som bruksbil. Blir veldig fort fartsblind i den 760’en. Suser opp i 200 uten å mukke, og du tenker ikke det er 200 en gang 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...