Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med @Otis her. Lese av feilkoder vil nok gi svaret på hvorfor feilen kommer. Løsningene slik jeg ser det er:

1. Koble inn en motstand for å lure systemet.

2. Kode dette ut

3. Skifte denne sensormatten. Selve matten er ikke veldig dyr, men du stripper ned nesten hele sete. Er ikke en 1 times jobb dette, så blir litt arbeidspenger om noen skal gjøre jobben for deg.

Skrevet

Er E90 for gammel til å måle vekt via matten? Nyere biler beregner hvordan SRS-fungerer basert på antatt passasjervekt, f.eks. delt inn i 3 vektklasser. Med bypass/koding mister man dette. Hvordan fyrer airbag da i det hele tatt? Antar modulen at ingen sitter i setet? Vil det fyre på passasjersiden om du krasjer og noen sitter i setet? Beltevarselet kommer jo ikke på med en slik emulator? Eller vil det fyre unødig på passasjersiden selv om det ikke er passasjer i setet og du krasjer?

Om man har noen man er glad i i passasjersetet så bytter man helst matta eller hele setet tenker jeg.

Skrevet
7 minutter siden, E.C. skrev:

Eller vil det fyre unødig på passasjersiden selv om det ikke er passasjer i setet og du krasjer?

Sist jeg leste meg opp på det, så mener jeg at det var slik det var. 

Skrevet

Er nok verdt å lese seg opp på. Fyrer forhåpentligvis "uansett" så lenge beltet på det aktuelle setet er fastspent uavhengig av hva setesensor sier. Bedre å krangle med forsikringsselskap angående unødig avfyrte airbagger pga. bypass enn at de ikke fyrer når de burde og noen sitter der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...