skoglund Skrevet Januar 3 Share Skrevet Januar 3 (endret) Kjøretøy forskriften paragraf 13 punkt 2.6 Endret Januar 3 av skoglund hsd reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 3 Share Skrevet Januar 3 (endret) Om valget står mellom de to så hadde jeg glatt beholdt Style 128. Men siden du nevner de er 9" og 10" brei, så er vel dette kopier? De originale 19" Style 128 fikk du kun i 8", 8,5" og 9" 🤔 Endret Januar 3 av Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 3 Share Skrevet Januar 3 @skoglund Jeg tolker ikke denne forskriften som at 2 faste boltsirkler er ulovlig. Fant dette svaret på et annet forum. Det som menes er nok dette. Vanskelig å avdekke med hjulet montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 4 Share Skrevet Januar 4 Enig med @Lars89. Det som omfattes av forskriften er "avlange" bolthull som endrer boltsirkelen (ref. bilde under). Hjulmutter med skive for variabel boltsirkel: https://www.vintagewheels.no/produkt/hjulmutter-bolter/lug-muttere/pakke-4-stk-cragar-12-x20-rh-lugmutter-skiver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Januar 4 Share Skrevet Januar 4 Det er fullt mulig dere har rett, jeg personlig synes det høres merkelig ut at produsenter borre to fast boltsirkler i en felg om dette skulle være ulovlig å bruke. Men det er ikke første gang ting praktisering ulikt fra staten vegvesen, eu kontroller osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå