Gå til innhold

BMW E61 - Fører-speil går ikke ut


VictorH04
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

BMW E61 2010 mod med auto-dim og varme i speil.

Har en dårlig vane med å bruke ta inn speilene på vinteren, ja vet det er dumt..

Så denne morgenen i -24c så går ikke førerspeil ut. Motoren lager ikke lyd men det kommer noe lyd fra speilet.. (Se video)

Auto-dim og speil-justering fungerer som det skal. 

Noen nevner noe med "broken rods" i speilet og andre sier det bare har fryst fast.

Alle innspill tas imot! :)

 

 

Endret av VictorH04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis så er det den pinnen som skal låse speil som har satt seg .

Var selv utfor det samme på min i høst ,men med litt varme ,samt noe rustløser her og der så gikk det i orden og siden det ,så har jeg ikke rørt det 😊

Dette er noe som stadig går istykker pga irr osv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VictorH04 skrev:

@sveigis Takk for innspill. Tok du av kåpen på speilet eller demonterte du hele speilet?

Altså egentlig burde hele speilet vært demontert og plukket fra hverandre ,men var en akutt morgenkrise her da kona skulle avgårde ,så jeg dyttet inn wd 40 der jeg kom til i sprekker uten noen form for demontering ,movet det frem og tilbake og klikk sa det ,og det satt😊

Mulig flaks her men .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukte óg WD40-metoden, men for min del fungerte det kun som midlertidig fiks. Metoden som M539, som Otis nevner, har benytta er derimot ein (meir) permanent løsning som eg kjem til å gå for på min.

Problemet mitt er at høgre spegelen lever sitt eige liv. Problemet har eg fått til tross for at eg for fleire år sidan deaktiverte vipprfunksjonen (både for å sørge for meir avstand til folk som går nærme langs bilen (feks på ferger) samt unngå frostproblematikken).

Endret av KMT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...