Gå til innhold

Bmw E61, Problem med luftfjæring


jonasgrns
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte meg en E61 2007 modell for ikke så lenge si og har fått litt problemer i det siste. Et er luftfjæringa. Den funka når jeg kjøpte bilen. Etter hvert fikk jeg opp varsel innimellom men dempinga funka forsatt. Til helga tok den kvelden og nå ligger bak delen veldig lavt (bilde under) og bilen spretter på hver lille homp i veien. Vet ikke helt va som er problemet. Kommer lyd fra kompressoren (video under), men det bråker så masse at noe må være galt. Hva kan ha skjedd?. Kan det ha noe med at sikringa som står i er 10amp mindre en det den skal (ikke sprengt sikring). Takk for hjelp på forhånd.IMG_5636.thumb.jpeg.9cba0f247f1a0f6d81a401709217fa96.jpeg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stag fra høydesensor til bærearm. En på hver side.

Kan hende du har en større lekkasje og derfor bråker det mer. Sikringa har ikke noe å si om kompressor først går. Bilen humper fordi luftbelgene er tømt og du ligger på demperne som er kjørt i bånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2024 den 9.09, E.C. skrev:

Stag fra høydesensor til bærearm. En på hver side.

Kan hende du har en større lekkasje og derfor bråker det mer. Sikringa har ikke noe å si om kompressor først går. Bilen humper fordi luftbelgene er tømt og du ligger på demperne som er kjørt i bånn.

Ligger under bilen nå, er det noe som ser uvanlig ut?

IMG_5676.jpeg

IMG_5675.jpeg

IMG_5674.jpeg

IMG_5680.jpeg

IMG_5669.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen ledninger som mistenkelig lite beskyttet. Ellers ok.

Men sjekket du stagene? De er ganske små i plast og henger fast i en sensorboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at at kompressoren drar inn vann/fuktighet på e61 slik at rådelageret går i deler. Da vil den fortsatt lage tilnærmet normal lyd, men slaglengden på stempelet er såpass begrenset at det ikke bygges trykk.

Edit; bilder fra arkivet 🙃

IMG_5190.thumb.jpeg.3461c1014e15b7f27faf53d4de8456cf.jpegIMG_5189.thumb.jpeg.b71513f05ca9760b981d853b2408d3d7.jpeg

Endret av Robkill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sånn jeg ser det, alt funka fint da jeg kjøpte den, og kompressor lagde ingen/fin lyd. Så begynte den å bråke å så slutta luftfjæringa å funke. Så mest sannsynlig er kompressoren slitt? At det er den som er ødelagt. At den ikke greier å pumpe luft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...