SimonF10 Skrevet Februar 20 Share Skrevet Februar 20 (endret) Hei, har fått opp en gul oljelampe på bilen min i det siste, det begynte med å komme opp av å til, men nå kommer det omtrent hver dag etter 10 min med kjøring. Har peilet olje i løpet av 3 uker nå, og får samme resultatet på peilepinne hver gang, skal prøve å legge ved bilde. Har prøvd å søke på nettet etter årsaken og lurer på om det kanskje kan være oljenivåsensoren. Er det noen som har hatt dette problemet før? får også ingen feilkoder opp når jeg prøver å scanne men bruker Biltema sin feilkodescanner så vet ikke om det er den mest nøyaktige Endret Februar 20 av bmw520i2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 20 Share Skrevet Februar 20 Motorlampe eller oljelampe? Betydelig forskjell. Hvis oljelampe, gul eller rød? Se om du får lest ut feilkoder med noe mer egnet verktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonF10 Skrevet Februar 20 Forfatter Share Skrevet Februar 20 Hei, er snakk om en gul oljelampe, beklager for misforståelse første gang jeg poster her, måtte skrive litt kjapt før jobb haha. Skal se om jeg får tak i noe mer skikkelig verktøy og prøve med det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 20 Share Skrevet Februar 20 Da har du trolig feil på den interne oljenivåsensoren ettersom peilepinnen viser korrekt nivå. Kjent feil og kurant å bytte ved et oljeskift. sveigis og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonF10 Skrevet Februar 20 Forfatter Share Skrevet Februar 20 Okei, var det jeg mistenkte, men greit å få bekreftet av flere så er jeg sikker og ikke går på en smell Får holde en utkikk på peilepinne fremover og få byttet Sensor ved neste oljeskift. Byttet nettop olje, så er litt dumt det da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 20 Share Skrevet Februar 20 Så lenge du faktisk har peilepinne så er ikke det noe krise, enkelte nyere biler har ikke peilepinne i det hele tatt og da er det litt mer kjedelig å ikke kunne sjekke oljenivået. SimonF10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 20 Share Skrevet Februar 20 Du kan jo forsøke støvsuger trikset på oljepåfyllingen, det ser ut til å fungere. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 21 Share Skrevet Februar 21 På 20.2.2024 den 9.27, bmw520i2003 skrev: Okei, var det jeg mistenkte, men greit å få bekreftet av flere så er jeg sikker og ikke går på en smell Får holde en utkikk på peilepinne fremover og få byttet Sensor ved neste oljeskift. Byttet nettop olje, så er litt dumt det da Er jo bare og tappe av olje oppi rene plastkanner eller noe det også fylle på igjen oljen etterpå. SimonF10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå