Gå til innhold

Oljelampe BMW E39 520i 2003mod


bmw520i2003
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har fått opp en gul oljelampe på bilen min i det siste, det begynte med å komme opp av å til, men nå kommer det omtrent hver dag etter 10 min med kjøring. Har peilet olje i løpet av 3 uker nå, og får samme resultatet på peilepinne hver gang, skal prøve å legge ved bilde. 

Har prøvd å søke på nettet etter årsaken og lurer på om det kanskje kan være oljenivåsensoren. Er det noen som har hatt dette problemet før? :)

får også ingen feilkoder opp når jeg prøver å scanne men bruker Biltema sin feilkodescanner så vet ikke om det er den mest nøyaktige :D

IMG_0832.jpeg

IMG_0835.png

IMG_0834.png

Endret av bmw520i2003
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er snakk om en gul oljelampe, beklager for misforståelse :D første gang jeg poster her, måtte skrive litt kjapt før jobb haha. Skal se om jeg får tak i noe mer skikkelig verktøy og prøve med det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, var det jeg mistenkte, men greit å få bekreftet av flere så er jeg sikker og ikke går på en smell :D Får holde en utkikk på peilepinne fremover og få byttet Sensor ved neste oljeskift. Byttet nettop olje, så er litt dumt det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2024 den 9.27, bmw520i2003 skrev:

Okei, var det jeg mistenkte, men greit å få bekreftet av flere så er jeg sikker og ikke går på en smell :D Får holde en utkikk på peilepinne fremover og få byttet Sensor ved neste oljeskift. Byttet nettop olje, så er litt dumt det da :)

Er jo bare og tappe av olje oppi rene plastkanner eller noe det også fylle på igjen oljen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...