Gå til innhold

Koble tåkelys ut av bryter bmw e82


Senkabmwjente
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk feil på eu kontroll fordi tåkelys foran er fjerna men bryteren sitter fortsatt og lyser opp i dashbordet når jeg trykker på den. Har fått løs bryteren og planen er å klippe/nappe ledningen til tåkelysene foran og isolere den slik at det ikke lenger vil vises i dashbord. Men, så er jeg selvfølgelig usikker på hvilken jeg skal klippe/nappe?

er det noen som har peiling på hvilken ledning til bryteren som tilhører tåkelys foran? 
kjører en bmw e82 

Endret av Senkabmwjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Ikke klipp i nettet.
Bryter må byttes til en uten valg for tåkelys (hvis det finnes)
Bilen må kodes for at feilmelding skal bort.

Du slipper nok billigere unna ved å få tak i noen tåkelys fra finndel.no eller den lokale høgger'nn og du får tilbake tåkelys.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryterdeksel fra x35i også enten kode vekk eller la pæra stå i. 

Kjøpte bryter fra M3 til min F31, stripset bare ledningen med pæra fast, siden eg ikke har kodeutstyr. 

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser da ut som egen signalledning fra bryter til FRM for nettopp tåkelys. Ta ut kabelen og teipe over tåkelysikonet skal være nok, om det er det som er problemet her. Jeg har gjort tilsvarende på E39. Da teipet jeg også over selve tåkelysene i stedet for å demontere disse.

Pæresjekk er jo et annet tema (som kan være relevant), men ikke det som det spørres om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet bryter på min 1-serie når jeg fjernet tåkelysene. Kostet ikke mange kronene.

Et raskere alternativ kan være å skrape vekk symbolet og lime knappen slik at den ikke kan trykkes på. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...