Inkanor Skrevet Februar 29 Share Skrevet Februar 29 Hei alle, er ny her. Jentungen kjøpte en 118d 2008 143hk. Ser ut til att dynamo og batteriet ble ødelagt. Jeg satte på startkabler og bilen startet. Det merkelige var att når jeg målte volt på batteriet, så var det bare 12,5v mens fremme på startkabler punkter, så var det ca 14,4v. Er det normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 29 Share Skrevet Februar 29 Defekt jording ved motorfeste under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 29 Share Skrevet Februar 29 Eller under batterikassa bak, på pluss-siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inkanor Skrevet Februar 29 Forfatter Share Skrevet Februar 29 11 minutter siden, Otis skrev: Defekt jording ved motorfeste under bilen. Er ikke det litt merkelig, da motor og eksos er ellers jordet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 29 Share Skrevet Februar 29 Så du satte startkabler på batteriet og ikke fremme under panser? Ellers har også @E.C. ett meget hett tips. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inkanor Skrevet Februar 29 Forfatter Share Skrevet Februar 29 Fikk ikke plass på batteriet, så koblet på punkter under panser. Skal se om jeg kan starte den i morra, og så måle litt på dynamo, da jeg gjorde ikke det i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 29 Share Skrevet Februar 29 Test med en ekstra jordingskabel fra motor til chassis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inkanor Skrevet Februar 29 Forfatter Share Skrevet Februar 29 Målte akkurat i drittværet, målte da ca 12,5v på batteri, og på startkabel punkter, bare ca 0,6V. Normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 29 Share Skrevet Februar 29 Absolutt ikke. Men test med ekstra jording fra motor til chassis. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inkanor Skrevet Februar 29 Forfatter Share Skrevet Februar 29 Kan jeg bare ta en ledning for dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 29 Share Skrevet Februar 29 Ja, for å måle volt, men ikke for å starte motoren/bilen, da smelter sikkert ledningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 29 Share Skrevet Februar 29 Vel og merke, ledningen smelter jo ikke, om den er tykk nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 1 Share Skrevet Mars 1 Jordings kabel for testing=startkabel E vel bare å klype det på en plass mellom motor og chassis (på bart metall) Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inkanor Skrevet Mars 1 Forfatter Share Skrevet Mars 1 Da testet jeg først med å måle om det var jording fra motor til chassis, og det var det. Satte på startkabel fra jordingspunktet til en klump nære dynamo. Bilen startet ikke og fremdeles ca 0,6V på punktene til startkabel. Fikk ikke startet den idag da hadde ikke bil. Så når jeg starter den i morra og får målt spenning på dynamo, men ikke lade strøm til batteri. Hva tror dere da? Det virker som det er noe med pluss ledninger mellom batteri og krets på motor.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 1 Share Skrevet Mars 1 22 hours ago, E.C. said: Eller under batterikassa bak, på pluss-siden. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå