Gå til innhold

Batteri


Inkanor
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle, er ny her. Jentungen kjøpte en 118d 2008 143hk. Ser ut til att dynamo og batteriet ble ødelagt. Jeg satte på startkabler og bilen startet. Det merkelige var att når jeg målte volt på batteriet, så var det bare 12,5v mens fremme på startkabler punkter, så var det ca 14,4v. Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke plass på batteriet, så koblet på punkter under panser. Skal se om jeg kan starte den i morra, og så måle litt på dynamo, da jeg gjorde ikke det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordings kabel for testing=startkabel :)  E vel bare å klype det på en plass mellom motor og chassis (på bart metall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da testet jeg først med å måle om det var jording fra motor til chassis, og det var det. Satte på startkabel fra jordingspunktet til en klump nære dynamo. Bilen startet ikke og fremdeles ca 0,6V på punktene til startkabel. Fikk ikke startet den idag da hadde ikke bil. Så når jeg starter den i morra og får målt spenning på dynamo, men ikke lade strøm til batteri. Hva tror dere da? Det virker som det er noe med pluss ledninger mellom batteri og krets på motor.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...