dopus Skrevet Mars 10 Share Skrevet Mars 10 Har en plan om å ta av og rengjøre innsuget på min 2013 520D med N47D motoren i påsken, og tenker å bestille inn delene jeg trenger nå. Er det flere deler/pakninger som er vanlig å skifte når man har av innsuget? Pakninger jeg antar bør skiftes er markert i rødt på bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 10 Share Skrevet Mars 10 Jeg her ikke byttet noen pakninger på de bilene jeg har vasket innsuget på. Husk å fjerne swirl flaps når du først har innsuget ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 10 Forfatter Share Skrevet Mars 10 Swirl flaps er integrert i den pakningssaken . Nr 2 på bildet.. den skifter jeg uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 10 Share Skrevet Mars 10 (endret) 21 minutter siden, dopus skrev: Swirl flaps er integrert i den pakningssaken . Nr 2 på bildet.. den skifter jeg uansett. Du kan fjerne swirl flaps uten å bytte den pakningen. Ikke noe poeng å bytte. Den er garantert ikke dårlig, men det ser du selv. Endret Mars 10 av Øyvind L. dopus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 10 Forfatter Share Skrevet Mars 10 Noen anbefalinger på rensemidler som virker ved rengjøring av innsuget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 10 Share Skrevet Mars 10 Får vel løst opp en god del med diesel og prickbort. Og noe vanlig bilsåpe til slutt. dopus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 10 Share Skrevet Mars 10 Jeg har brukt Biltema ovnsrens og høyttrykkspyker. dopus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 11 Share Skrevet Mars 11 Jeg brukte Exxol og steamer, ble gulle rent, men det er en fordel og ha tilgang til vaskehall og Oljeklær da det blir mye gris. dopus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 11 Forfatter Share Skrevet Mars 11 Har ikke tilgang til vaskehall, men har da i hvertfall høytrykksspyler. Får håpe på fint vær i påsken, da dette blir en utejobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Juni 26 Forfatter Share Skrevet Juni 26 (endret) Da har jeg endelig fått gjort jobben. Tok en god ettermiddag. Hadde gått raskere nå, om jeg skulle gjort jobbe på ny. Største utfordringen var å å huske å kobla fra clips, ledninger og sensorer som var i veien for innsuget. Endte opp med å koble fra batteriet også , da den ene bolten til innsuget var fryktelig nærme dyanmo ledninger. Det lille røret mellom shuttervalve og innsug var festet med E-torx størrelse liten (hadde ikke mindre enn nr 10 av disse e-torx pipene og den var for stor) . Får rense det røret ved en senere annelding. Brukte Prickbort og høytrykksspyler , samt et skrujern for å fjerne 97 prosent av avleiringen. Var i utgangspunket ikke så halvgale det innsuget. Hadde kjøpt ny pakning med swirlflaps på T.Hansen, Denne passet ikke, som nevnt her et sted, så er denne en millimeter og to for stor, og alt står i spenn. Det ble da ombruk av orginal pakning, brukte og omigjen pakninger mellom innsug og "albuen" som går til shuttervalven.. Alt i alt, en grei jobb å gjøre selv, største problemet er jo all dritten som fyker vegg i mellom når man høytrykkspyler innsug, regntøy/arbeidsklær annebafels på det sterkeste Om noen skulle lure så er det pakningen i linken under, som ikke passet skikkelig: https://www.thansen.no/bil/bmw-5-touring-520-d-184hk/motordeler/t33773/g1100-3460/pn1119444 Merket er Victor Reinz. IKKE kjøp. Er nok bedre å holde seg til orginaldeler, rebruke den gamle om den er i orden. Endret Juni 26 av dopus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Juni 26 Forfatter Share Skrevet Juni 26 (endret) Slik var innsug før rens. Det ser værre t på bildet enn det faktisk var. Endret Juni 26 av dopus Otis og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 26 Share Skrevet Juni 26 Rart den pakninga passet dårlig. Victor Reinz og Elring er vel blant originale bmw-leverandører på pakninger. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Juni 26 Forfatter Share Skrevet Juni 26 (endret) Stod i hvertfall i spenn og gikk ikke på plass i sporene på innsuget. Monterte den gamle igjen. Endret Juni 26 av dopus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå