Gå til innhold

Hjul lager foran på E39 - "brumming" fra hjul under fart


GAMMELOGGOD
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått en "brumming/during"  under fart over 50 km som endrer seg dersom jeg kjører litt brått sikk sak. Dette kan vel ikke være annet enn  hjullager ??

 

Hvor lenge skal hjul lager vare ? bilen er 1999 mod  og gått 310000km  -   er det bare å bestille hjullager ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt på begge sider når du først er i gang,  heldigvis er hjulnav med lager lett og bytte på E39 foran, eneste den ene bolten kan være litt værre og komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ingvaldsen skrev:

sørg for å bestille FAG hjullager

Eller SKF og kjøp med hjulnav om du ikke har tilgang på presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, E.C. skrev:

Det er ikke noe å presse foran på e39. Alle bilene har bakhjulsdrift og hjullageret er én bit.

Ja du har rett, lurer på hva jeg forvekslet det med nå, baklager muligens, hmm Har byttet både foran og bak på E39 tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være noe annet, man kan kjøpe nytt nav bak i løsvekt, men må nok like fullt presse det inn. Usikker på om bmw selger noe ferdigpresset i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2024 den 14.30, Haug530D skrev:

SKF

uoriginal del, har faktisk dårlige erfaringer med skf på bmw. skf er nødvendigvis ikke noe kvalitetsstempel når det kommer til bildeler, akkurat som febi bilstein, billige brembo bremser og hella pagid for å nevne eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

uoriginal del, har faktisk dårlige erfaringer med skf på bmw. skf er nødvendigvis ikke noe kvalitetsstempel når det kommer til bildeler, akkurat som febi bilstein, billige brembo bremser og hella pagid for å nevne eksempel.

Har ikke hatt noen negative erfaringer med SKF hjullager på BMW, febi vet jeg ikke er noe å trakte etter nei, er mange som tror det er kvalitet, når det gjelder bremser bruker jeg kun Zimmerman og har gode erfaringer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at Lemförder ikke nødvendigvis er et kvalitetsstempel lenger. Står det made in China, så kan du banne på at det ikke er bra greier.

Elendig passform.

20240326_173548.thumb.jpg.ca4223c7a8ef701252bf1b832d299b5a.jpg

20240326_162718.thumb.jpg.107ece706a923adbf8ccc28ab619f6fe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Kan også legge til at Lemförder ikke nødvendigvis er et kvalitetsstempel lenger. Står det made in China, så kan du banne på at det ikke er bra greier.

Elendig passform.

20240326_173548.thumb.jpg.ca4223c7a8ef701252bf1b832d299b5a.jpg

20240326_162718.thumb.jpg.107ece706a923adbf8ccc28ab619f6fe.jpg

helt enig, men akkurat disse foringen skal vell vær litt for stor for å bli spent opp når det blir montert.. mulig jeg tar feil ? 

kommer noe lignende i neste oppdateringen om min e39

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

helt enig, men akkurat disse foringen skal vell vær litt for stor for å bli spent opp når det blir montert.. mulig jeg tar feil ? 

kommer noe lignende i neste oppdateringen om min e39

Litt ja, men her var det såpass mye at jeg gjengene til mutterne ikke var synlige en gang ved forsøk på å montere. 

Endte opp med å fjerne c.a 10mm med materiale for at det skulle være mulig å montere i det hele tatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...