Gå til innhold

Bmw 3.0D X5 2008 fikk plutselig meget lite motorkraft når jeg stod i kø.


 Share

Anbefalte innlegg

Var på vei til å hente deler til min Bmw cab.
Stoppet for lysregulering pga veiarbeid, stod med giret  i D, merket at den pluselig gikk ujevnt så satte den i P.

Det ble grønt satt den i D men da dro den meget dårlig, holdt på og kvele seg, fikk rullet bort til T-hansen i 2 3 kmt.
Ble hentet av Viking.

Hjemme byttet jeg drivstoff filteret, det virket nesten tett.
Blåste ut diesel med trykkluft, var nesten umulig å blåse med munnen i forhold til det nye.
Så det var nok på høy tid å skifte det.
Men det hjalp ikke.

Den starter opp og kan ruse den par ganger før den nesten ikke reagerer noe på gassen og begynner etterhvert å gå ujevnt for så å stoppe.
Etter par minutter så starter den opp igjen og stopper da ettter hver som før.

Kan det være at dieselpumpen i tanke er dårlig pga halvtett filter over lang tid?

Ikke noe blå røyk eller ulyder  men når jeg slår av motoren etter den går litt så rister den mer enn før.
Ikke noe feilmelding fra Carly Bmw diagnosen.

Noen som har noen forslag til hva det kan være?

Hilsen Ingar Granholt

Har også Bmw E93 3.0d 2008 ogn Bmw 2800 CS 1969
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, granholt@sfjbb.net skrev:

Hm.. satte på tenningen nå så nå lyser det en orange motorlampe.

Får prøve å koble på inpa på bærbare , men Prøver først med carly

Når dysen var gåen på min så kom det ikke opp noe i bilen.

ISTA som er tingen, carly kan du hive for det er søppel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Skrevet (endret)

Etter diagnose med ista d så kom det feil kode på elektrisk luft  spjeld og luftmengde måler.

Satte inn 2 brukte enheter,  men samme feil ,bilen gikk fint i 1 minutt for så å nesten ikke reagere på gassen

men hvis jeg fikk lirket den over 3000 gikk den fint,  motor feilkoder lampen var på.

Var 1 uke i syden kom hjem da gikk den fint uten plunder, enten var det fuktighet et sted som dampet vekk i Mai varmen eller

så hjalp det å bytte delene, men går nå bra.

Hadde motorvask 1 uke før.

For sikkerhets skyld så tettet jeg par hull ved tetningslister i bakkant av panseret,

Der det er kjent lekkasje til dyse 5 og 6 som gjør at den går i  nødmodus.

Samtidig som dette skjedde( dagen etter bilen stoppet nesten helt)

 Da låst håndbrekket seg og lyste gult, måtte dra i den manuelle utløser spaken.

Brukte ista d , fikk feilen under volt  i emf feilkode 6023, mfl. kjøpte brukt og noe eldre emf modul og loddet også på 

ledings nett reparasjons sett.

Virket fremdeles ikke, prøvde da å sette inn sikring 94 som forrige modul ikke 

trengte, da plutselig virket håndbrekket, så nå er alt bra, etter maaassse diagnose og lesing.

Endret av granholt@sfjbb.net
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...