granholt@sfjbb.net Skrevet April 24 Share Skrevet April 24 Var på vei til å hente deler til min Bmw cab. Stoppet for lysregulering pga veiarbeid, stod med giret i D, merket at den pluselig gikk ujevnt så satte den i P. Det ble grønt satt den i D men da dro den meget dårlig, holdt på og kvele seg, fikk rullet bort til T-hansen i 2 3 kmt. Ble hentet av Viking. Hjemme byttet jeg drivstoff filteret, det virket nesten tett. Blåste ut diesel med trykkluft, var nesten umulig å blåse med munnen i forhold til det nye. Så det var nok på høy tid å skifte det. Men det hjalp ikke. Den starter opp og kan ruse den par ganger før den nesten ikke reagerer noe på gassen og begynner etterhvert å gå ujevnt for så å stoppe. Etter par minutter så starter den opp igjen og stopper da ettter hver som før. Kan det være at dieselpumpen i tanke er dårlig pga halvtett filter over lang tid? Ikke noe blå røyk eller ulyder men når jeg slår av motoren etter den går litt så rister den mer enn før. Ikke noe feilmelding fra Carly Bmw diagnosen. Noen som har noen forslag til hva det kan være? Hilsen Ingar Granholt Har også Bmw E93 3.0d 2008 ogn Bmw 2800 CS 1969 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet April 24 Share Skrevet April 24 Kan være en dyse Ta av kontakten og ohme dem, skal være 180ohm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 24 Share Skrevet April 24 og ikke bruk Carly for diagnose. Fikk du noen varsellamper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granholt@sfjbb.net Skrevet April 24 Forfatter Share Skrevet April 24 Nei fikk ingen varsellamper alt var som før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granholt@sfjbb.net Skrevet April 24 Forfatter Share Skrevet April 24 Hvis det er en dyse ville den ikke da bare gå litt ujevnt og ikke stoppe helt til slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 24 Share Skrevet April 24 Nei, om en dyse er defekt, så stopper motoren, men da skal det også være feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granholt@sfjbb.net Skrevet April 24 Forfatter Share Skrevet April 24 Hm.. satte på tenningen nå så nå lyser det en orange motorlampe. Får prøve å koble på inpa på bærbare , men Prøver først med carly Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet April 24 Share Skrevet April 24 54 minutter siden, granholt@sfjbb.net skrev: Hm.. satte på tenningen nå så nå lyser det en orange motorlampe. Får prøve å koble på inpa på bærbare , men Prøver først med carly Når dysen var gåen på min så kom det ikke opp noe i bilen. ISTA som er tingen, carly kan du hive for det er søppel Otis og Øyvind L. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granholt@sfjbb.net Skrevet April 24 Forfatter Share Skrevet April 24 Her er en log fil etter jeg slettet feil, startet bilen og den stoppet , så kjørte test igjen. https://gramila.no/delt/Bmw/ecudde6_em.pdf rail trykk kan det komme av dieslpumpen i tanken tro? Får prøve å test den med inpa også hvis det går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granholt@sfjbb.net Skrevet April 24 Forfatter Share Skrevet April 24 Nei denne var det, https://gramila.no/delt/Bmw/ecudd6em.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granholt@sfjbb.net Skrevet Juni 21 Forfatter Share Skrevet Juni 21 (endret) Etter diagnose med ista d så kom det feil kode på elektrisk luft spjeld og luftmengde måler. Satte inn 2 brukte enheter, men samme feil ,bilen gikk fint i 1 minutt for så å nesten ikke reagere på gassen men hvis jeg fikk lirket den over 3000 gikk den fint, motor feilkoder lampen var på. Var 1 uke i syden kom hjem da gikk den fint uten plunder, enten var det fuktighet et sted som dampet vekk i Mai varmen eller så hjalp det å bytte delene, men går nå bra. Hadde motorvask 1 uke før. For sikkerhets skyld så tettet jeg par hull ved tetningslister i bakkant av panseret, Der det er kjent lekkasje til dyse 5 og 6 som gjør at den går i nødmodus. Samtidig som dette skjedde( dagen etter bilen stoppet nesten helt) Da låst håndbrekket seg og lyste gult, måtte dra i den manuelle utløser spaken. Brukte ista d , fikk feilen under volt i emf feilkode 6023, mfl. kjøpte brukt og noe eldre emf modul og loddet også på ledings nett reparasjons sett. Virket fremdeles ikke, prøvde da å sette inn sikring 94 som forrige modul ikke trengte, da plutselig virket håndbrekket, så nå er alt bra, etter maaassse diagnose og lesing. Endret Juni 21 av granholt@sfjbb.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå