Averagepilot Skrevet Juni 23, 2024 Skrevet Juni 23, 2024 (endret) Hei, Vurderer kjøp av en 530e 2018 mod og ser at den har et gult OK i servicehistorikken(ref bilde). Noen som har peiling på hvilke parametere BMW har satt på denne fargekoden? Altså hvor lenge bilen må ha gått på overtid mtp service. Endret Juni 23, 2024 av Averagepilot
Snagg30 Skrevet Juni 23, 2024 Skrevet Juni 23, 2024 (endret) Jeg husker ikke tallene eksakt men er så og så mange prosent over du kan kjøre. Så lenge skriften er oransje er dette ingen problem med tanke på motor/drivverk forsikring samt garantien fra BMW. Og er enig i at 40.000km er lenge, Bavaria Ålesund sier jo selv at intervallene på 30.000km er for høye Endret Juni 23, 2024 av Snagg30
Saltkjelen Skrevet Juni 23, 2024 Skrevet Juni 23, 2024 Det er verdt å merke seg at det orange OK-stempelet kan inkludere flere elementer. Det vil si at f.eks kjøretøykontroll eller bremsevæske kan være tatt etter fristen (og derav orange hovedstempel), mens olje og andre servicepunkter er grønn. Man må derfor individuelt vurdere stemplingene for å se om vesentlige ting (oljeskift) er foretatt innenfor intervallene eller ikke. Marius2002 reagerte på dette 1
laffe Skrevet Juni 23, 2024 Skrevet Juni 23, 2024 Hvis du ber eier trykke på den aktuelle servicen vil du få vite hvilken service som er gått over tid/km og hvor mye. Mitt inntrykk er at noen ganger kan det være så mye over at det er et problem mtp. maskinskadeforsikring selv om det er gul ok.
Averagepilot Skrevet Juni 23, 2024 Forfatter Skrevet Juni 23, 2024 Takk for alle svar! Da skal jeg heller undersøke mer under en eventuell besiktelse av bilen og ta en vurdering på hvorvidt det som er over fristen er av betydning for både bil, maskinskadeforsikring og garanti. laffe reagerte på dette 1
BrokeBoi Skrevet Juni 24, 2024 Skrevet Juni 24, 2024 (endret) Om jeg ikke tar helt feil, så går man fra grønn til oransje tidligst når man har overskredet intervallet med 1000 km eller 1 måned, men som det allerede har blitt nevnt her inne kan det være flere grunner til at det blir oransje. Endret Juni 24, 2024 av BrokeBoi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå