Jonas oluf olsen Skrevet Juli 22 Share Skrevet Juli 22 Hei. Har en 320d med n47 som går i limpmode når jeg gir bånn gass i mer enn 5sec. Det er ingen feilkoder og den går ut av limpmode fra alt mellom 10sec til 10min. Er suspekt på tett dpf, men har søkt rundt og finner ikke noe godt svar. Noen som har kjennskap til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 22 Share Skrevet Juli 22 Hvilke diagnose program bruker du til å lese ut feilkode? Jonas oluf olsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juli 22 Forfatter Share Skrevet Juli 22 11 minutter siden, Øyvind L. skrev: Hvilke diagnose program bruker du til å lese ut feilkode? Er ikke noe å lese ut, så vidt jeg vet. Har brukt en obd scanner som jeg ikke husker navnet på. Var bare div små feil, men stod at det var noe feil på dpf, så er suspekt på den. Den går liksom i limpmode i noen minutter uten at jeg kunne lese noen feil eller koder, står bare motorlampe også går feilen vekk og alt er som før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 22 Share Skrevet Juli 22 (endret) Altså ikke BWM ISTA du leste ut med... Får du motorlampe så skal den gi feilkode hvis alt er i orden og originalt. Endret Juli 22 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juli 22 Forfatter Share Skrevet Juli 22 4 minutter siden, Øyvind L. skrev: Altså ikke BWM ISTA du leste ut med... Får du motorlampe så skal den gi feilkode hvis alt er i orden og originalt. Jeg har en 2008.e91 320d med n47. Jeg tror den har en vanlig liten motorlampe, men den jeg får opp er i displayet i mellom spidoen og takometeret som fyller hele området der man se km stand også videre. Og jeg prøver å lese feilkode men det er ingen. mange takk for svar og alle råd forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 22 Share Skrevet Juli 22 ..men uansett så lenge du har fått en varsellampe i speedometer og selv om den forsvinner vekk så er feilkoden lagret i minnet. Som en kan finne med ordentlig utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juli 22 Forfatter Share Skrevet Juli 22 2 minutter siden, Reef89 skrev: ..men uansett så lenge du har fått en varsellampe i speedometer og selv om den forsvinner vekk så er feilkoden lagret i minnet. Som en kan finne med ordentlig utstyr. Jeg var hos sulland på hamar en stund tilbake med dette problemet og de sa bare at de ikke viste men trodde det var et problem med egr. Jeg fikset det men problemet er fortsatt der. Kanskje det verkstedet jeg var hos ikke klarte å fjerne feilkoden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juli 23 Share Skrevet Juli 23 (endret) Feilkode trenges ikke å slette med mindre det er airbag relatert eller short-circuit-beskyttelse i FEM. Hvilken diagnoseutstyr/obd-scanner brukte du? Som forresten @Øyvind L. også spurte om men du huska ikke, så prøv å finne ut av det Om det ikke lar seg gjøre glem det men uansett for p komme videre må du bruke en scanner som støtter 100% BMW, som @Reef89 også prøvde å si. Her er noen forslag Apps på telefon med riktig OBD-Dings/ENET ledning BimmerLink eller ProTool har begge god støtte. På PC: ISTA, dette bruker BMW verksted også. Endret Juli 23 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juli 23 Forfatter Share Skrevet Juli 23 20 minutter siden, mr.pingu skrev: Feilkode trenges ikke å slette med mindre det er airbag relatert eller short-circuit-beskyttelse i FEM. Hvilken diagnoseutstyr/obd-scanner brukte du? Som forresten @Øyvind L. også spurte om men du huska ikke, så prøv å finne ut av det Om det ikke lar seg gjøre glem det men uansett for p komme videre må du bruke en scanner som støtter 100% BMW, som @Reef89 også prøvde å si. Her er noen forslag Apps på telefon med riktig OBD-Dings/ENET ledning BimmerLink eller ProTool har begge god støtte. På PC: ISTA, dette bruker BMW verksted også. Nei husker ikke hva jeg brukte, men husker at den ikke klarte å lese alt for å si det sånn. Men jeg har ikke så mye bruk for et «dyrt» program og ikke kunnskap til å skjønne alt tipper jeg. Så blir vell å dra til bavaria og få de til å gi meg et konkret svar på hva som er feil. Men lurte på om det er noen som har vært borti noe sånt? takk for svara reef89 og mr.pingu. Er stor hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juli 23 Share Skrevet Juli 23 bare hyggelig, håper du finner ut av det jeg vet ikke hvor mye det koster å lese ut hos bavaria men kan tenke meg det er vel ikke så mye billigere enn BimmerLink + dongle? ~1300kr. ISTA er gratis å finne på nett men man trenger kunnskap til det siden det er litt mer teknisk program. Eller kanskje noen i område som kan det? Jeg har for eksempel også en Finn annonse liggende ute for diagnose for noen 100 lapper. Kommer av og til folk som benytter seg av det. Kan tenke meg det er flere i landet som meg? Jonas oluf olsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juli 23 Forfatter Share Skrevet Juli 23 2 minutter siden, mr.pingu skrev: bare hyggelig, håper du finner ut av det jeg vet ikke hvor mye det koster å lese ut hos bavaria men kan tenke meg det er vel ikke så mye billigere enn BimmerLink + dongle? ~1300kr. ISTA er gratis å finne på nett men man trenger kunnskap til det siden det er litt mer teknisk program. Eller kanskje noen i område som kan det? Jeg har for eksempel også en Finn annonse liggende ute for diagnose for noen 100 lapper. Kommer av og til folk som benytter seg av det. Kan tenke meg det er flere i landet som meg? Ja jeg kan jo spørre venner om de har venner som kan. Hvis ikke kan jeg jo faktisk sette meg ned å lære noe for en gangs skyld.😂 takker mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre_86 Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 Mener å huske disse motorene har vtg turbo feilen du opplever er typisk vtg som ikke beveger seg som normalt. Når vtg står fast( variabel turbo geometri ) blir turboen i mange tilfeller å overlade. Når trykk sensor registrerer dette kutter den tvert. ikke altid dette setter noe feil kode. Sjekk stag fra aktuator til vtg leddet og se om den er lett bevegelig. Jonas oluf olsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet August 6 Forfatter Share Skrevet August 6 På 3.8.2024 den 15.55, Andre_86 skrev: Mener å huske disse motorene har vtg turbo feilen du opplever er typisk vtg som ikke beveger seg som normalt. Når vtg står fast( variabel turbo geometri ) blir turboen i mange tilfeller å overlade. Når trykk sensor registrerer dette kutter den tvert. ikke altid dette setter noe feil kode. Sjekk stag fra aktuator til vtg leddet og se om den er lett bevegelig. Nå er ikke jeg noen ekspert. Men har sett på yt og sjekka litt, så hvis den stanga der med litt blått på tuppen skal bevege seg når man gasser så er det det som er feil ja. Den beveger seg ikke i det hele tatt og sitter dønn fast når jeg prøver å rykke i den med fingrene. Hvis det er det som er problemet, betyr det ny turbo? Eller bare aktuator. Og hvor mye tror du det koster?? takk for innlegget og svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 6 Share Skrevet August 6 Hvis du kobler aktuator fra turboen så vil du kunne se om den flytter på seg eller ikke. Skal også være mulig å kjøre sånn test via diagnoseutstyr, så du slipper å ha noen til å gi gass mens du ser på. Hvis aktuatoren flytter på seg når frakoblet og du du kjenner at staget sitter fast så er det nok vnt som har satt seg fast og da bør du egentlig ordne deg en ny turbo, komplett med ny aktuator, helst av original kvalitet eller fra originalleverandør. Ikke sånn finn.no til 4000 kr (med mindre det er original brukt). Jonas oluf olsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå