Skm3 Skrevet Juli 22 Share Skrevet Juli 22 Sliter med att bilen kun vil heve seg på venstre bakhjul men ikke høyre. Bytta begge luftbelgene og begge «ventilene» på kompressoren uten det ble noe forskjell. Vil fremdeles kun heve seg på venstre bakhjul. Prøvde og bytte om på den rød og blå slangen og da flytta probleme seg til motsatt side. Venstre vil ikke heves da vil høyre heves. Flyttet tilbake slangene til opprinnlig plass og problemet flyttet seg igjen. Kompressoren er helt fri for fukt innvendig. Er det selve kompressoren som er gåen og ikke klarer å levere riktig trykk til å løfte begge sidene av bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 22 Share Skrevet Juli 22 Hva registrerer live-data av høyde på sensorer da? Om bilen tror at den er ok på høyre (f.eks. hvis armen til sensoren har hoppet av i "riktig" posisjon) så vil ikke kompressoren kjøre opp den siden. mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet Juli 22 Forfatter Share Skrevet Juli 22 1 minutt siden, E.C. skrev: Hva registrerer live-data av høyde på sensorer da? Om bilen tror at den er ok på høyre (f.eks. hvis armen til sensoren har hoppet av i "riktig" posisjon) så vil ikke kompressoren kjøre opp den siden. Har ikke peiling, har ikke data/program til å lese ut slikt. Regner med det er det jeg trenger for å lese ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 22 Share Skrevet Juli 22 Det blir håpløst uten diagnoseverktøy. Når det gjelder din teori om dårlig kompressor så går ikke det opp i mitt hode. Hvis den klarer å heve én side så produserer den nok trykk. Akkurat som i bildekk. Fyller du et dekk til 2,5 bar så trenger du 2,5 bar for å fylle det andre dekket også, du trenger ikke bygge 5 bar for å fylle 2 dekk til 2,5 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juli 22 Share Skrevet Juli 22 Støtter @E.C. sin tankegang. Sjekket du hvorvidt staget til nivåsensoren var OK når du var under bilen? F.eks knekt eller hoppet av? Var borti en X5 for en mnd siden hvor staget var såpass utslitt og dermed ikke holdt seg fast på kulen til nivåsensoren. Der kunne ene siden bli for høy eller for lav avhengig av hvordan armen var posisjonert (f.eks flyttet på seg etter hump i veien eller liknende). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet Juli 22 Forfatter Share Skrevet Juli 22 4 timer siden, ///M-ini95 skrev: Støtter @E.C. sin tankegang. Sjekket du hvorvidt staget til nivåsensoren var OK når du var under bilen? F.eks knekt eller hoppet av? Var borti en X5 for en mnd siden hvor staget var såpass utslitt og dermed ikke holdt seg fast på kulen til nivåsensoren. Der kunne ene siden bli for høy eller for lav avhengig av hvordan armen var posisjonert (f.eks flyttet på seg etter hump i veien eller liknende). Har sjekket de og så fin ut bevegde seg lett på kulene osv. mulig intern feil i selve føleren🤷♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet Juli 22 Forfatter Share Skrevet Juli 22 4 timer siden, E.C. skrev: Det blir håpløst uten diagnoseverktøy. Når det gjelder din teori om dårlig kompressor så går ikke det opp i mitt hode. Hvis den klarer å heve én side så produserer den nok trykk. Akkurat som i bildekk. Fyller du et dekk til 2,5 bar så trenger du 2,5 bar for å fylle det andre dekket også, du trenger ikke bygge 5 bar for å fylle 2 dekk til 2,5 bar. Har ikke akkurat konkludert det er kompressor bare en av flere tanker🤷♂️ godt mulig selve nivå måleren er kaputt, intern feil i den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Juli 23 Share Skrevet Juli 23 Du skriver at hvis du bytter "utgang" på ventilblokka så flytter problemet seg. Da har du kommet litt på vei. Jeg ville fokusert på sensor og så på ventilblokka. Bytt om sensorer og se om det er noen endring. Trenger nødvendigvis å monteres, men prøv å holde samme "høyde" på den når du bytter over. Virker den andre siden har du feilen. Kjøper du ny sensor fordi dette feilsøket viser det, ikke kjøp noe billig ræl! Og skaff deg en enet kabel og last ned ISTA+, ingen grunn til ikke å ha det når man har gammal BMW. Da kunne du muligens ha sett verdier på sensor med en gang og løst det billigere enn det du har putta på i deler så langt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet Juli 24 Forfatter Share Skrevet Juli 24 15 timer siden, PIIIPower skrev: Du skriver at hvis du bytter "utgang" på ventilblokka så flytter problemet seg. Da har du kommet litt på vei. Jeg ville fokusert på sensor og så på ventilblokka. Bytt om sensorer og se om det er noen endring. Trenger nødvendigvis å monteres, men prøv å holde samme "høyde" på den når du bytter over. Virker den andre siden har du feilen. Kjøper du ny sensor fordi dette feilsøket viser det, ikke kjøp noe billig ræl! Og skaff deg en enet kabel og last ned ISTA+, ingen grunn til ikke å ha det når man har gammal BMW. Da kunne du muligens ha sett verdier på sensor med en gang og løst det billigere enn det du har putta på i deler så langt... Ista+ er det for alle bmw modeller? Eller må man laste ned for hver enkelt modell? Hva koster ista+? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Juli 24 Share Skrevet Juli 24 4 timer siden, Skm3 skrev: Ista+ er det for alle bmw modeller? Eller må man laste ned for hver enkelt modell? Hva koster ista+? I alle fall for E og F, noe nyere har ikke jeg tatt meg råd til eller fikla på😂😂 Finnes på nett, her f.eks kabel må kjøpes i tillegg (søk Enet BMW) og kjøper du med en usb-C adapter kan du bruke andre verktøy på android/ios hvis du vil ha noe annet enn ISTA på noe tidspunkt. Ikke bruk programmer som følger med kabel, disse er som oftes fulle av bloatware og driit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet Juli 24 Forfatter Share Skrevet Juli 24 5 minutter siden, PIIIPower skrev: I alle fall for E og F, noe nyere har ikke jeg tatt meg råd til eller fikla på😂😂 Finnes på nett, her f.eks kabel må kjøpes i tillegg (søk Enet BMW) og kjøper du med en usb-C adapter kan du bruke andre verktøy på android/ios hvis du vil ha noe annet enn ISTA på noe tidspunkt. Ikke bruk programmer som følger med kabel, disse er som oftes fulle av bloatware og driit. Gratis program me andre ord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 24 Share Skrevet Juli 24 Nei, den er ikke gratis, men det du finner på nett er sjørøverkopier av original programvare som brukes av BMW. Og det brukes av mange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 24 Share Skrevet Juli 24 På 22.7.2024 den 21.10, Skm3 skrev: godt mulig selve nivå måleren er kaputt, intern feil i den Sjekk først kablene fra der de kommer ut av karosseri til ut til sensor nøye, de lager fort problemer på F11 Skm3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet August 7 Forfatter Share Skrevet August 7 På 24.7.2024 den 18.17, PIIIPower skrev: I alle fall for E og F, noe nyere har ikke jeg tatt meg råd til eller fikla på😂😂 Finnes på nett, her f.eks kabel må kjøpes i tillegg (søk Enet BMW) og kjøper du med en usb-C adapter kan du bruke andre verktøy på android/ios hvis du vil ha noe annet enn ISTA på noe tidspunkt. Ikke bruk programmer som følger med kabel, disse er som oftes fulle av bloatware og driit. Enten er jeg blind eller så finner jeg bare INPA ingen ista Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet August 8 Share Skrevet August 8 11 timer siden, Skm3 skrev: Enten er jeg blind eller så finner jeg bare INPA ingen ista Gult er ISTA Skm3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå