Gå til innhold

Bmw f11 kompressor shait

Skm3
 Share

Anbefalte innlegg

På 8.8.2024 den 9.05, PIIIPower skrev:

:D Gult er ISTA

image.png.7688da827cb5ac3995f6a94ffc0874d0.png

Har nå forsøkt og lastet ned og installert. Usikker på om innstallasjonen er gjort riktig?? Men får opp ett program etter installasjonen😅 se bildeIMG_2431.thumb.jpeg.4ed65c57220395073ce978c034e170b9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Skm3 skrev:

Har nå forsøkt og lastet ned og installert. Usikker på om innstallasjonen er gjort riktig?? Men får opp ett program etter installasjonen😅 se bildeIMG_2431.thumb.jpeg.4ed65c57220395073ce978c034e170b9.jpeg

Du må laste ned hele pakka og følge instruksjonen. Har du fått tak i kabel?

Bruk INPA for å se at kommunikasjonen med bilen er ok, så er du good to go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, PIIIPower skrev:

Du må laste ned hele pakka og følge instruksjonen. Har du fått tak i kabel?

Bruk INPA for å se at kommunikasjonen med bilen er ok, så er du good to go.

Har ikke INPA.

lasta ned ISTA og fikk alt dette. Trykte på  ista_standalone_installer. Og fikk til slutt mye mapper og en TesterGUI og innpå der er ISTAGUI.

har kabel ja. Fikk ikke meg helt til å skjønne om jeg var tilkoblet bilen eller hva. Fant liksom ingenting hvor jeg kunne gå inn å ta en ride hight kalibrering eller noe heller.

IMG_2432.jpeg

IMG_2433.jpeg

IMG_2434.jpeg

IMG_2435.jpeg

IMG_2436.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inn på rett spor.

når du starter opp ISTA må du etter det gå inn på innstillinger og velge ENET som tilkoblingsmetode.

etter ha sett SQLite DB’s på riktig plass og. Det står i de readme’s ;)

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mr.pingu skrev:

Du er inn på rett spor.

når du starter opp ISTA må du etter det gå inn på innstillinger og velge ENET som tilkoblingsmetode.

Ja fant det, prøvde noe sånn start vehicle test men fikk mye styr som ikke funka, bla skru på tenning eller sett den i PAD mode og sett belte i beltespennet osv. aner ikke hva pad mode er men prøvde av å på me tenning og trykke videre men fikk bare feil å error hele tiden

IMG_2437.jpeg

IMG_2438.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skm3 skrev:

Har ikke INPA.

lasta ned ISTA og fikk alt dette. Trykte på  ista_standalone_installer. Og fikk til slutt mye mapper og en TesterGUI og innpå der er ISTAGUI.

har kabel ja. Fikk ikke meg helt til å skjønne om jeg var tilkoblet bilen eller hva. Fant liksom ingenting hvor jeg kunne gå inn å ta en ride hight kalibrering eller noe heller.

Last ned alt fra Otis og les igjennom instruksjonen. De andre programmene har sine bruksområder. Instruksjonen er step-by-step og du skulle ikke ha noen utfordringer dersom du følger denne. F.eks viser ikke INPA kommunikasjon er det lettere å feilsøke enn f.eks 'ISTA virker ikke" type feil i fremtiden 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, PIIIPower said:

Last ned alt fra Otis og les igjennom instruksjonen. De andre programmene har sine bruksområder. Instruksjonen er step-by-step og du skulle ikke ha noen utfordringer dersom du følger denne. F.eks viser ikke INPA kommunikasjon er det lettere å feilsøke enn f.eks 'ISTA virker ikke" type feil i fremtiden 🙂

IFH-0041 er jo ediabas error men den sier nesten ingenting dessverre.

Men det sier lit at det ligger dypere enn ISTA-installasjonen i seg selv.

error.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, mr.pingu skrev:

IFH-0041 er jo ediabas error men den sier nesten ingenting dessverre.

Men det sier lit at det ligger dypere enn ISTA-installasjonen i seg selv.

error.pdf 1.32 MB · 2 downloads

Nja, det forutsettes at Ediabas er installert og det ligger ikke i ISTA pakken, men i filen med nytteprogrammer; setup212 og trådstarter sies å kun ha installert ISTA, derfor er det ikke rart ISTA ikke kan kommunisere med EDIABAS. Som sagt, følg de instruksjoner som er gitt så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
På 11.8.2024 den 19.29, PIIIPower skrev:

Nja, det forutsettes at Ediabas er installert og det ligger ikke i ISTA pakken, men i filen med nytteprogrammer; setup212 og trådstarter sies å kun ha installert ISTA, derfor er det ikke rart ISTA ikke kan kommunisere med EDIABAS. Som sagt, følg de instruksjoner som er gitt så går det bra.

Ser ut som jeg har fått til ISTA nå.

kommer opp diverse feil (se bilde) edc etc vet jeg om, da det er noen «moduler» for fjerning av edc pga montering av coils. Og desse modulene er gåend og dermed feilmld på de. Men har dette noe med hvorfor bilen bare vil blåse opp ene luftbelgen bak? 

IMG_2556.jpeg

Endret av Skm3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2024 at 4:15 PM, E.C. said:

Hva registrerer live-data av høyde på sensorer da? Om bilen tror at den er ok på høyre (f.eks. hvis armen til sensoren har hoppet av i "riktig" posisjon) så vil ikke kompressoren kjøre opp den siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.C. skrev:

Tror jeg må ha litt veiledning for å finne ut hvor jeg finner diverse verdier etc, har aldri brukt dette programme før😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor du gjør det i ISTA, siden jeg ikke bruker det så mye selv, men du må inn på EHC og trykke litt der så du finner verdiene for høyde, så får man ta det derifra. INPA er muligens bedre til sånne ting, om du vil sette opp det i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Skm3 skrev:

Tror jeg må ha litt veiledning for å finne ut hvor jeg finner diverse verdier etc, har aldri brukt dette programme før😅

Klikk på styreenheten (EHC i dette tilfellet). Trykk så på "call up ECU functions" og så tar du det derifra. 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...