Skm3 Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 Hei. Har en bmw f11 hvor det står KW suspension coilovers etc på. Lurte på om det var mulig og kode vekk EDC på dette? der er egt slike moduler som følger med KW coilovers for og fjerne feilkoden/feilmelding i dashbord men disse er ødlagt pga det har korridert opp. Så nå får bilen varsling "Chassis failure" pga disse er borte. kan man kode bort feilmeldingen eller selve edc opplegget? eller vil dette skape mer problem? spørr fordi bilen snart må på EU men går neppe igjennom med den Chassis failure varslingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 Du har vel hydrauliske stabstag også pga. adaptivt understell, så det blir litt verre å få vekk kun demperbiten, så du bør egentlig skaffe nye slike moduler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet August 3 Forfatter Share Skrevet August 3 3 minutter siden, E.C. skrev: Du har vel hydrauliske stabstag også pga. adaptivt understell, så det blir litt verre å få vekk kun demperbiten, så du bør egentlig skaffe nye slike moduler. ja, var egt det jeg sku men så var det 2-3 mnd leveringstid på modulene da det kun var bestillingsvare 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 2 mulig midlertidlig løsning. 1) Kan forsøke å fjerne «adaptiv understell» fra utstyrslisten, hva det betyr for hydrauliske stabstaggen er jeg usikker på. 2) Forsøk å kode bort feilmeldinger med DTCinhibition. Hvordan det slår ut er jeg litt usikker på 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 2 hours ago, E.C. said: Du har vel hydrauliske stabstag også pga. adaptivt understell, så det blir litt verre å få vekk kun demperbiten, så du bør egentlig skaffe nye slike moduler. Hydrauliske aktive stabstag er det kun dersom trådstarter har Adaptive Drive i utstyrslista (EDC + ARS). Adaptive Suspension (EDC) er kun adaptive dempere. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 (endret) 24 minutter siden, papertiger skrev: Hydrauliske aktive stabstag er det kun dersom trådstarter har Adaptive Drive i utstyrslista (EDC + ARS). Adaptive Suspension (EDC) er kun adaptive dempere. noen modeller så er dynamic drive nesten samme greia ? mulig det var på e60 med kun stabstag Endret August 3 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 10 minutes ago, Ingvaldsen said: noen modeller så er dynamic drive nesten samme greia ? mulig det var på e60 med kun stabstag Stemmer det, ikke uvanlig med dynamic drive stabstag på e6x, men edc dempere var det bare på m5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 46 minutes ago, Ingvaldsen said: noen modeller så er dynamic drive nesten samme greia ? mulig det var på e60 med kun stabstag Ja nesten samme greia, men Adaptive Drive/Dynamic Drive har ARS/aktive hydrauliske stabstag integrert med EDC. Skulle gjerne lest meg opp på funksjonen av dette systemet, det er jo helt glimrende. Men litt OT. mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 3 Share Skrevet August 3 Kommer wel an på platform hva innegår utstyrskoden. 5AT har helt ant betydning hardware-messig på en X5 F15 enn for eksempel X1 F48 (litt referanse til radar prosjekt 😛 ) men ser på F10-platformen har vi utstyrskoden 223 - adaptives fahrwerk 229 - Dynamic Drive 2VA - Adaptive drive Skrur på man på 229 eller 2VA blir Verbaut_AktiveRollstabilierung -> aktiv I DSC Verbaut_Aktivedaempferregeling -> aktiv Så 229 og 2VA inkluderer både EDC og stabstag. Skrur man på bare 223 så skrus på bare Verbaut_Aktivedaempferregeling -> aktiv Det virker som at om du har bare 223 da kan du kode de lett ut, om du har 2VA eller 229 inkluderer det automatisk EDC og må man begynne sammenligne kode litt nærmere. papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet August 7 Forfatter Share Skrevet August 7 På 3.8.2024 den 22.24, mr.pingu skrev: Kommer wel an på platform hva innegår utstyrskoden. 5AT har helt ant betydning hardware-messig på en X5 F15 enn for eksempel X1 F48 (litt referanse til radar prosjekt 😛 ) men ser på F10-platformen har vi utstyrskoden 223 - adaptives fahrwerk 229 - Dynamic Drive 2VA - Adaptive drive Skrur på man på 229 eller 2VA blir Verbaut_AktiveRollstabilierung -> aktiv I DSC Verbaut_Aktivedaempferregeling -> aktiv Så 229 og 2VA inkluderer både EDC og stabstag. Skrur man på bare 223 så skrus på bare Verbaut_Aktivedaempferregeling -> aktiv Det virker som at om du har bare 223 da kan du kode de lett ut, om du har 2VA eller 229 inkluderer det automatisk EDC og må man begynne sammenligne kode litt nærmere. Hvordan finner jeg ut hva jeg har? Og kan jeg kode dette med bimmercode?🤷♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 7 Share Skrevet August 7 5 minutes ago, Skm3 said: Hvordan finner jeg ut hva jeg har? Og kan jeg kode dette med bimmercode?🤷♂️ Usikker om BimmerCode kan lese alle nødvendige ECU’er. utstyr koder kan du finne på mdecoder.com eller bimmer.work Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet August 7 Forfatter Share Skrevet August 7 4 minutter siden, mr.pingu skrev: Usikker om BimmerCode kan lese alle nødvendige ECU’er. utstyr koder kan du finne på mdecoder.com eller bimmer.work Ser ut til att jeg bare har S223 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 7 Share Skrevet August 7 I så fall, jeg tror dette er verdiene som må kodes gjennom BimmerCode Expert mode. Eneste jeg er muligens litt usikker på er Cnvlyr_i_cpar_HL_Connect, siden den er påvirket av annet utstyr. Fra utstyrsliste jeg hadde liggende var det luftfjæring bak og Xenon. For bare Xenon er det: 05_XENON_or_IAS (05) Flere alternativer er: 0C_nur_luftfeder (0C) 00_ohne_HSS (00) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå