Gå til innhold

Noen spørsmål ang E39 530D


matros72
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 2001 mod E39 530d som jeg tenker å ordne opp og ha som bruksbil. Dette er en touring med luftfjæring bak,og orginal fjæring foran som gjør at fronten peker oppover. Jeg vil ha fronten ned,men den skal være komfortabel å ikke stiv som en sprettball. Vist jeg kjøper m-sport fjærer å setter på så vil den vel bli lavere,men må dette godkjennes ettersom bilen ikke er en m-sport? 

Det er kodet inn us blink på denne,men det blir vel ikke godkjent på en eu kontroll? hvordan få kodet dette bort igjen uten å ha computer med ista,vista å gud vet hva alt heter?😂

Egr vil jeg få blendet. Er det nok å rengjøre ventilen,nappe ut vacum slangen så den ikke åpner og blende slangen? eller må hele egr sulamitten fjærnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, matros72 skrev:

Egr vil jeg få blendet. Er det nok å rengjøre ventilen,nappe ut vacum slangen så den ikke åpner og blende slangen? eller må hele egr sulamitten fjærnes?

Om du drar ut vakuum kommer ikke egr til å åpne. Burde kodes bort da, siden motoren kommer til å prøve å starte regenerering.

Det beste hadde jo vært å kodet den bort. Jeg har hele egr systemet på e61, men åpner seg ikke, uansett om vakum slangen står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M57 fra 2001 bryr seg ikke at egr slangen er blendet. Bilen har heller ikke dpf. Du kan montere en metallplate mellom egr røret mot innsuget for å blokkere det helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Otis skrev:

M57 fra 2001 bryr seg ikke at egr slangen er blendet. Bilen har heller ikke dpf. Du kan montere en metallplate mellom egr røret mot innsuget for å blokkere det helt.

Mater ikke motoren på med mere diesel også under regenerering?

Er det ikke best å få det kodet bort?

Bare spørsmål såklart. Mener ikke å diskutere med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thage Johan skrev:

Mater ikke motoren på med mere diesel også under regenerering?

Er det ikke best å få det kodet bort?

Bare spørsmål såklart. Mener ikke å diskutere med deg :)

Tror det @Otis mener er at siden det ikke er partikkelfilter på disse er det eller ikke noen regenerering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laffe skrev:

Tror det @Otis mener er at siden det ikke er partikkelfilter på disse er det eller ikke noen regenerering.

Ah. Så egr resirkulering er bare dær for å forbrenne uforbrent eksos pånytt?

 

Jeg må ha missforstått orginale intensjonen til egr da 😕

Beklager feilinformasjon tidligere i tråden om regenerering 😕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR er der vel for å redusere NOx utslipp fra motoren. Det er vel et eller annet med at temperatur i forbrenningen reduseres om man blander litt eksos inn i innsugsstrømmen slik at mindre NOx dannes om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 13.8.2024 den 23.51, Ingvaldsen skrev:

Eibach 30 senk , sachs dempere og e90 xdrive tårnlager er beste veken å gå for greit stuk og komfår

Ja må dempere byttes til kortere utgave en orginalt? Mener og huske fra en tidligere e39 jeg hadde,så ble ikke dempere byttet når det ble montert senke fjører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2024 den 11.56, matros72 skrev:

Ja må dempere byttes til kortere utgave en orginalt? Mener og huske fra en tidligere e39 jeg hadde,så ble ikke dempere byttet når det ble montert senke fjører

du kjøper sachs msport demper

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...