matros72 Posted August 12, 2024 Posted August 12, 2024 Har kjøpt en 2001 mod E39 530d som jeg tenker å ordne opp og ha som bruksbil. Dette er en touring med luftfjæring bak,og orginal fjæring foran som gjør at fronten peker oppover. Jeg vil ha fronten ned,men den skal være komfortabel å ikke stiv som en sprettball. Vist jeg kjøper m-sport fjærer å setter på så vil den vel bli lavere,men må dette godkjennes ettersom bilen ikke er en m-sport? Det er kodet inn us blink på denne,men det blir vel ikke godkjent på en eu kontroll? hvordan få kodet dette bort igjen uten å ha computer med ista,vista å gud vet hva alt heter?😂 Egr vil jeg få blendet. Er det nok å rengjøre ventilen,nappe ut vacum slangen så den ikke åpner og blende slangen? eller må hele egr sulamitten fjærnes?
Thage Johan Posted August 13, 2024 Posted August 13, 2024 12 timer siden, matros72 skrev: Egr vil jeg få blendet. Er det nok å rengjøre ventilen,nappe ut vacum slangen så den ikke åpner og blende slangen? eller må hele egr sulamitten fjærnes? Om du drar ut vakuum kommer ikke egr til å åpne. Burde kodes bort da, siden motoren kommer til å prøve å starte regenerering. Det beste hadde jo vært å kodet den bort. Jeg har hele egr systemet på e61, men åpner seg ikke, uansett om vakum slangen står på.
Otis Posted August 13, 2024 Posted August 13, 2024 M57 fra 2001 bryr seg ikke at egr slangen er blendet. Bilen har heller ikke dpf. Du kan montere en metallplate mellom egr røret mot innsuget for å blokkere det helt. lws 1
Ingvaldsen Posted August 13, 2024 Posted August 13, 2024 Eibach 30 senk , sachs dempere og e90 xdrive tårnlager er beste veken å gå for greit stuk og komfår
Thage Johan Posted August 14, 2024 Posted August 14, 2024 15 timer siden, Otis skrev: M57 fra 2001 bryr seg ikke at egr slangen er blendet. Bilen har heller ikke dpf. Du kan montere en metallplate mellom egr røret mot innsuget for å blokkere det helt. Mater ikke motoren på med mere diesel også under regenerering? Er det ikke best å få det kodet bort? Bare spørsmål såklart. Mener ikke å diskutere med deg
laffe Posted August 14, 2024 Posted August 14, 2024 7 minutter siden, Thage Johan skrev: Mater ikke motoren på med mere diesel også under regenerering? Er det ikke best å få det kodet bort? Bare spørsmål såklart. Mener ikke å diskutere med deg Tror det @Otis mener er at siden det ikke er partikkelfilter på disse er det eller ikke noen regenerering.
Thage Johan Posted August 14, 2024 Posted August 14, 2024 9 minutter siden, laffe skrev: Tror det @Otis mener er at siden det ikke er partikkelfilter på disse er det eller ikke noen regenerering. Ah. Så egr resirkulering er bare dær for å forbrenne uforbrent eksos pånytt? Jeg må ha missforstått orginale intensjonen til egr da 😕 Beklager feilinformasjon tidligere i tråden om regenerering 😕
laffe Posted August 14, 2024 Posted August 14, 2024 EGR er der vel for å redusere NOx utslipp fra motoren. Det er vel et eller annet med at temperatur i forbrenningen reduseres om man blander litt eksos inn i innsugsstrømmen slik at mindre NOx dannes om jeg ikke husker helt feil. E.C. 1
matros72 Posted August 29, 2024 Author Posted August 29, 2024 På 13.8.2024 den 23.51, Ingvaldsen skrev: Eibach 30 senk , sachs dempere og e90 xdrive tårnlager er beste veken å gå for greit stuk og komfår Ja må dempere byttes til kortere utgave en orginalt? Mener og huske fra en tidligere e39 jeg hadde,så ble ikke dempere byttet når det ble montert senke fjører
Ingvaldsen Posted September 1, 2024 Posted September 1, 2024 På 29.8.2024 den 11.56, matros72 skrev: Ja må dempere byttes til kortere utgave en orginalt? Mener og huske fra en tidligere e39 jeg hadde,så ble ikke dempere byttet når det ble montert senke fjører du kjøper sachs msport demper
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now