jokkeeng Skrevet August 19 Share Skrevet August 19 Hei! noen som vet hvorfor det samler seg vann i bunn av døren på passasjersiden? Skjer ikke på førersiden. Har også sett is ansamling der på vinterstid. Pakningen ser forøvrig grei ut når jeg vasker der nede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet August 19 Share Skrevet August 19 (endret) Eg kjapt Google søk så ser du at dette er vanlig feil og utallige tråder på hva du burde gjør https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1617301 Søker du på norsk finner du mange tråder der og. Lykke til! Endret August 19 av Snagg30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 19 Forfatter Share Skrevet August 19 Takk for info. Min bil har ikke soltak og har ikke fått vann INN i bilen som jeg har sett, bare fosser ut en del når døra åpnes..leste noe om diffusjonsplast, kanskje den som er syndern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 19 Share Skrevet August 19 (endret) Dampsperre er en gjenganger på BMW ja. sjekk også om drenering på døra (små hull i hjørnene) åpen. Endret August 19 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 19 Forfatter Share Skrevet August 19 Ja søkte litt på google og da fant jeg noen som hadde markert dreneringer i døra, gikk ut for å sjekke min, men min hadde ikke samme. Tror det i dette tilfelle var en x5 da, men jeg har sånner plastdeksel nederst på dørene, mulig dreneringa er bak dem. Er det noen som vet hvordan man demonterer de plast dekselene. her på nest siste bildet er hvor vannet samler seg mot dørterskelen, virker som det er på innsiden av pakninger. Så da er det vel mulig det bare er diffusjonsplasten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet August 19 Share Skrevet August 19 (endret) Ganske tydelig på bilde 2 at fuktsperra er defekt i hvert fall. Ser det har rent vann ut nederst på dørtrekket. Om det er noe tett drenering i tillegg vet jeg ikke, men alt dette ser du ved å rive av dørtrekk. Endret August 19 av Evenol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 19 Forfatter Share Skrevet August 19 Takk! Vet du hvordan dørtrekket tas av? Har nesten aldri rørt noe på denne bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 19 Share Skrevet August 19 8 minutes ago, jokkeeng said: Takk! Vet du hvordan dørtrekket tas av? Har nesten aldri rørt noe på denne bilen Removing and installing both the front door trim panels.pdf jokkeeng reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 21 Forfatter Share Skrevet August 21 Har fått av dørtrekket. Er det nå bare å klemme denne isopor plasten inntil de gamle butyl stripene? Eller må jeg ha på nå nytt stoff? siste bildet her, var i fremre nedre hjørne. Eneste plassen hvor det var vått og eller fuktig. Tørt overalt ellers, men løst flere plasser, men etter jeg klemmer det på virker det som om at det klistrer seg godt fast igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 21 Share Skrevet August 21 Varm i det minste opp med varmepistol for bedre grep ellers løsner det fort igjen etter noen varmesykluser. Da jeg gikk over den ene bilen min i fjor etter at den fikk lekk i døra så demonterte jeg alle trekk og fjernet all gammel butyl før jeg la på nytt. Det tok en del timer, men da slipper jeg å tenke på det i noen år. lws og jokkeeng reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 21 Forfatter Share Skrevet August 21 Takk for godt tips! Hvor kjøpte du slik butyl? Er biltema sin karosseritetning fungerende i dette tilfelle? Har bare festet det med å klemme det mot eksisterende butyl, og det satt skikkelig godt, og hadde litt multibond i hjørnet der det lakk, siden jeg syns butylfugen var litt tynn akkurat der.. Får bare se fremover om det holder, nå vet jeg hvordan det gjøres og det var jo meget lett å få av å på dørtrekket. mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 21 Share Skrevet August 21 Kjøpte på Aliexpress, det finnes også på Wurth og originalt BMW. De to sistnevnte er neppe verdt prisdifferansen slik jeg har vurdert det. Hvis du greier å lete opp i garasjetråden min så hadde jeg en post om alt dette ca. sommerstid i fjor. jokkeeng og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 30 Forfatter Share Skrevet August 30 takk! skal sjekke😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå