Gå til innhold

BMW X3 F25 2013

jokkeeng
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

noen som vet hvorfor det samler seg vann i bunn av døren på passasjersiden? Skjer ikke på førersiden. Har også sett is ansamling der på vinterstid. Pakningen ser forøvrig grei ut når jeg vasker der nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. 
Min bil har ikke soltak og har ikke fått vann INN i bilen som jeg har sett, bare fosser ut en del når døra åpnes..leste noe om diffusjonsplast, kanskje den som er syndern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dampsperre er en gjenganger på BMW ja. 

sjekk også om drenering på døra (små hull i hjørnene) åpen. 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja søkte litt på google og da fant jeg noen som hadde markert dreneringer i døra, gikk ut for å sjekke min, men min hadde ikke samme. Tror det i dette tilfelle var en x5 da, men jeg har sånner plastdeksel nederst på dørene, mulig dreneringa er bak dem. Er det noen som vet hvordan man demonterer de plast dekselene.image.thumb.jpg.e5b987127f0d0bdd320dfa7ca5cd5962.jpgimage.thumb.jpg.c89d446659875f2432f57b1c895619a4.jpg

her på nest siste bildet er hvor vannet samler seg mot dørterskelen, virker som det er på innsiden av pakninger. Så da er det vel mulig det bare er diffusjonsplasten.image.thumb.jpg.cb9ae6fd71c1bcd1bc566fe11425c59d.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tydelig på bilde 2 at fuktsperra er defekt i hvert fall. Ser det har rent vann ut nederst på dørtrekket. Om det er noe tett drenering i tillegg vet jeg ikke, men alt dette ser du ved å rive av dørtrekk.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått av dørtrekket. Er det nå bare å klemme denne isopor plasten inntil de gamle butyl stripene? Eller må jeg ha på nå nytt stoff?image.thumb.jpg.20030bd5c1f3f0b12995ed812cf4ce46.jpgimage.thumb.jpg.5c795b9877816006c669026040d99630.jpgimage.thumb.jpg.b1fbcc2c39eeaf27674c5b27f6d3694b.jpgimage.thumb.jpg.8ed36577335b78394c6e13206b88201e.jpg

siste bildet her, var i fremre nedre hjørne. Eneste plassen hvor det var vått og eller fuktig. Tørt overalt ellers, men løst flere plasser, men etter jeg klemmer det på virker det som om at det klistrer seg godt fast igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm i det minste opp med varmepistol for bedre grep ellers løsner det fort igjen etter noen varmesykluser. Da jeg gikk over den ene bilen min i fjor etter at den fikk lekk i døra så demonterte jeg alle trekk og fjernet all gammel butyl før jeg la på nytt. Det tok en del timer, men da slipper jeg å tenke på det i noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt tips!

Hvor kjøpte du slik butyl? Er biltema sin karosseritetning fungerende i dette tilfelle?

Har bare festet det med å klemme det mot eksisterende butyl, og det satt skikkelig godt, og hadde litt multibond i hjørnet der det lakk, siden jeg syns butylfugen var litt tynn akkurat der.. Får bare se fremover om det holder, nå vet jeg hvordan det gjøres og det var jo meget lett å få av å på dørtrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte på Aliexpress, det finnes også på Wurth og originalt BMW. De to sistnevnte er neppe verdt prisdifferansen slik jeg har vurdert det.

Hvis du greier å lete opp i garasjetråden min så hadde jeg en post om alt dette ca. sommerstid i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...