Støvdal Skrevet August 23 Share Skrevet August 23 Jeg har en ix1. Er det noen som vet hva symbolet til venstre for 60 skiltet betyr. Det dukker opp i HUD fra tid til annen, gjerne i fbm rundkjøringer. Hos meg kommer det først som et hvitt symbol hvor sjekkmerket i midten har form som en pil, og skifter etter hvert til blått med form som vist på bildet her. Takknemlig for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 23 Share Skrevet August 23 (endret) Assisted driving. Du kan se mer om symboler i instruksjonsboken: https://www.bmw.no/no/footer/online-tjenester/bmw-i-online-instruksjonsbok.html Oops, tenkte på rattet jeg, men det må vel være når bilen ikke har aksellerert i ønsket fart enda eller ikke fått scannet inn et nytt skilt etter rundkjøringa? Endret August 23 av E.C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Støvdal Skrevet August 23 Forfatter Share Skrevet August 23 Hei og takk for raskt svar. Jeg er klar over bildet for førerassistanse, men jeg klarer altså ikke å finne noen henvisning til symbolet med 2 horisontale linjer med sjekkmerke i midten selv om jeg mener at jeg har fingransket instruksjonsboken. Jeg finner f. eks. dette bildet og mange tilhørende symboler, bare ikke dette med horisontale linjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 23 Share Skrevet August 23 Må eventuelt dobbeltsjekke, men jeg mener å huske at dette enten er en "check" på at bilen har nådd hastigheten du har stilt inn på eller at du er "check" ift. fartsgrense. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 23 Share Skrevet August 23 Er det disse pilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 23 Share Skrevet August 23 Kjennern og uglefossen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Støvdal Skrevet August 23 Forfatter Share Skrevet August 23 Hei, nei det er ikke den. Det gjelder det symbolet jeg viser til i det første innlegget mitt i gul farge. På HUDen min kommer symbolet først opp i hvit farge med de to horisontale linjenje og en pil som peker nedover mellom linjene. Ettert hvert skifter symbolet farge til blå, og pila endres til "check" merke som vist i første innlegg. Dette er selvsagt ikke veldig viktig, men samtidig irriterende å ikke forstå hva det betyr. Personlig synes ikke jeg symbolet er veldig intuitivt, men kanskje er både du og @Saltkjelen inne på noe, at det kan ha noe med aksellerasjon og oppnådd hastighet å gjøre, men jeg får det ikke helt til å passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 11 Share Skrevet September 11 Les deg opp på "speed limit assistant" , iconet du sikter til viser at bilen har justert seg til aktuell fartsgrense der du kjører. Makky123 og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå