Gå til innhold

HUD (Head up display)

Anbefalte innlegg

Jeg har en ix1. Er det noen som vet hva symbolet til venstre for 60 skiltet betyr. Det dukker opp i HUD fra tid til annen, gjerne i fbm rundkjøringer. Hos meg kommer det først som et hvitt symbol hvor sjekkmerket i midten har form som en pil, og skifter etter hvert til blått med form som vist på bildet her.

Takknemlig for svar

bmw_ix_xdrive50_sophisto_grey_103.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for raskt svar. Jeg er klar over bildet for førerassistanse, men jeg klarer altså ikke å finne noen henvisning til symbolet med 2 horisontale linjer med sjekkmerke i midten selv om jeg mener at jeg har fingransket instruksjonsboken. Jeg finner f. eks. dette bildet og mange tilhørende symboler, bare ikke dette med horisontale linjer.

108320768.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må eventuelt dobbeltsjekke, men jeg mener å huske at dette enten er en "check" på at bilen har nådd hastigheten du har stilt inn på eller at du er "check" ift. fartsgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nei det er ikke den. Det gjelder det symbolet jeg viser til i det første innlegget mitt i gul farge. På HUDen min kommer symbolet først opp i hvit farge med de to horisontale linjenje og en pil som peker nedover mellom linjene. Ettert hvert skifter symbolet farge til blå, og pila endres til "check" merke som vist i første innlegg.

Dette er selvsagt ikke veldig viktig, men samtidig irriterende å ikke forstå hva det betyr. Personlig synes ikke jeg symbolet er veldig intuitivt, men kanskje er både du og @Saltkjelen inne på noe, at det kan ha noe med aksellerasjon og oppnådd hastighet å gjøre, men jeg får det ikke helt til å passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...