Raskpedal Posted Tuesday at 08:48 AM Share Posted Tuesday at 08:48 AM X3 med driftsfeil og 7 stk feilmeldinger knytet til vanninntrenging fra baklykt som har ødelagt ledninger. Noen som har erfaring med dette? Det er ca 20.000kr forskjell fra autorisert verksted i Bergen kontra autorisert verksted i Lier. Noen her som har hatt samme feil og erfaring med utbedringen? Hadde vært fantastisk med tilbakemelding. Høres Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIIIPower Posted Tuesday at 09:21 AM Share Posted Tuesday at 09:21 AM Det er så standard "nytt ledningsnett", joda det løser problemet, kanskje.. Det er stort sett ikke nødvendig, er det korrosjon, gjelder det neppe mer enn 30cm og er det noe annet er det ikke ledningsnettet. Er det 20k i forskjell, snakker vi 30k vs 50k? Kan ikke skjønne annet enn at det må være mulig i legge en connector med passende antall pinner i taket rett innafor luka og pinne inn fungerende ledere og legge opp nye for de ødelagte, men det gjør ikke BMW. Alternativ få ett nett fra finndel og bruke det opp til tak bak takluke og sette på en passende connector. Ser ikke årsmodell, men regner med den er utenfor garanti, reklamasjon og goodwill? @E.C.har ikke du gjort noe i samme gata? Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted Tuesday at 10:16 AM Share Posted Tuesday at 10:16 AM Har skjøta nye kabler i bakluka på E61 og E91 jeg, så det er vel halvveis relevant. Vanskelig å si noe om verkstedsprisen når man ikke vet nøyaktig hva feilen er og hva de tenker å utbedre. Skjøter man noen kabler og kontakter vil kanskje et verksted ta 5-10k, bytter man komplett ledningsnett til langt fram i bilen blir det fort 25-30k i stedet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raskpedal Posted Tuesday at 10:27 AM Author Share Posted Tuesday at 10:27 AM Det er snakk om bytte og lodde aluminiumsledninger (70 stk) Ledningene har lagt i vann åresvis grunnet svakhet rundt lekkasjepunkt (baklykt) BMW tok kostnad på dette tidligere men kun på biler yngre enn 10 år og under 200.000km. Registrerte feilen 1 år etter utløpt garantitid. Prisforskjellen er 37000 vs 67000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIIIPower Posted Tuesday at 10:33 AM Share Posted Tuesday at 10:33 AM 70 ledninger i baklykt? Eller har det rent fra lykt ned i bagasjebrønn? Har du noen bilder? E.C. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raskpedal Posted Tuesday at 10:59 AM Author Share Posted Tuesday at 10:59 AM Vannet ledes fra frontrute og bakover. Gjennom utett pakning i høyre baklykt går vannet inn og legger seg i kabelgangen som ikke drenerer. (forklaringen jeg får) Link to comment Share on other sites More sharing options...
F25x3 Posted Tuesday at 12:06 PM Share Posted Tuesday at 12:06 PM (edited) Kjedelig problemstilling for deg, fikk bytta ledningsnett i motor på goodwill men da var bilen under 10 år. Har du et bilde av hvor de har sjekka? Kommer man til fra deksel inne i bagasjerom? Ser du skriver kabelgangen, er nok ikke så enkelt å finne uten demontering av lykt da. Edited Tuesday at 12:07 PM by F25x3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune-K Posted Tuesday at 01:33 PM Share Posted Tuesday at 01:33 PM Hvis du må sjekke og skjøte 70 ledninger så flyr timene fort. Da ville jeg tro det var raskere og bytte hele kabelstammen. Har du noen spesifikasjoner på arbeidet de to verkstedene vil gjøre. Om det ene vil bytte hele kabelstammen og de andre begynne å skjøte inn ledninger. Hvis man snakker om å skjøte 70 ledninger så er mulighetene for følgefeil mange. mr.pingu and uglefossen 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now