Rebec Skrevet Oktober 15 Share Skrevet Oktober 15 Jeg tenker å kjøpe en brukt BMW 3-serie for å prøve noe nytt etter å ha hatt en Audi A8, som jeg kjenner godt til når det gjelder vanlige feil. Nå er jeg usikker på hva jeg bør være oppmerksom på ved kjøp av en brukt BMW 3-serie, spesielt med tanke på kjente feil og hva som bør sjekkes. Budsjettet mitt er 250 000, så jeg vil gjerne vite hvilken modell som gir mest verdi for pengene innenfor dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 15 Share Skrevet Oktober 15 Verdi på en bil kommer helt an på kvalitetene man vektlegger. Kan du utdype? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 15 Share Skrevet Oktober 15 Hvis budsjettet ditt er 250 000kr ville jeg brukt 150-180 000kr på bil, og satt av resten til vedlikehold og uforutsette utgifter. Men dette vet du sikkert hvis du kommer fra Audi A8. Grovt sett er de firesylindrede modellene mindre driftssikre, mindre ettertraktede og holder verdien dårligst. Sekssylindrede bensin og diesel-motorer vil stort sett være et mye mer forutsigbart eierskap og med mange flere smil pr mil. Selv ville jeg nok gått for E92, men det er mange om beinet og prisene er høye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Oktober 15 Share Skrevet Oktober 15 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=374589020 Denne ser ikke så aller verst ut, og sikkert mulig å forhandle litt på pris og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 16 Share Skrevet Oktober 16 9 hours ago, Olaandref said: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=374589020 Denne ser ikke så aller verst ut, og sikkert mulig å forhandle litt på pris og. Helt utrolig hvordan disse har holdt seg i pris. Jeg solgte min 325i 3.0 E92 i 2018. Den hadde full M-sport, gått 75000km, og var så strøken som en bruksbil kan få blitt. Prisen? 220000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Oktober 16 Share Skrevet Oktober 16 14 minutter siden, *MrB* skrev: Helt utrolig hvordan disse har holdt seg i pris. Jeg solgte min 325i 3.0 E92 i 2018. Den hadde full M-sport, gått 75000km, og var så strøken som en bruksbil kan få blitt. Prisen? 220000kr. Ja, det er sprøtt, den tekniske verdien var nok mer reell når du solgte din, men det er klart, en velholdt slik med fin km stand blir nok sjeldnere og sjeldnere, når den i tillegg har sekser så er det nok en bil som uansett vil holde prisen bedre enn biler med firer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorsteinAa Skrevet Oktober 16 Share Skrevet Oktober 16 Vurderer du 3 serie med stor motor, bør du sjekke hva forsikringen din blir sånn at du ikke får noen overraskelser der. Jeg har vært godt fornøyd med 3 serie GT som er passelig stor i by, men har godt med plass i bakseter samt bagasjerommet er også greit. F34 modell. Gir deg også en bil litt utenom standard sedan/stasjonsvogn. Olaandref, Makky123 og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå