Gå til innhold

E90 bremser synker til bunns

rubves
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, noen som er drevne på e90 som kan hjelpe meg å forstå hvorfor bremsene synker til bunns når motor går, men kan pumpes til å bli harde når motor ikke går..

Har luftet bremsene maaange ganger uten å få ut bobler. Har brukt både inpa og «gammeldags» metode uten hell. Hovedbremsesylinder er byttet 2 ganger tilfelle ene var defekt. Virker også som bremsekraftforsterkeren er fin, så klør meg godt i hodet nå..🤣

Heller ingen lekkasjer å finne.. 

Noen tips?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en av caliperne "opp ned". Altså med slangen koblet til i topp og lufting på bunn? Aldri sett det selv, men har hørt om det. I såfall vil du aldri få ut all luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *MrB* skrev:

Står en av caliperne "opp ned". Altså med slangen koblet til i topp og lufting på bunn? Aldri sett det selv, men har hørt om det. I såfall vil du aldri få ut all luft.

Det gjør faktisk det, det er brukt en høyre caliper på venstre side, denne har verksted luftet, men kan gjøre et forsøk selv, snur bare caliperen og leggen en gammel bremseskive mellom ved lufting, vil ikke det fungere siden nippelen kommer opp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal fungere, men herre min Jesus hvilket verksted er det som monterer noe slikt? Det blir direkte 2'er om ikke 3'er feil på PKK for feilmodifiserte bremser, så kjøp deg uansett en ny kaliper som er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har lokalisert problemet da. Verkstedet burde forøvrig byttet caliper kostnadsfritt for deg. Om du har tillit til de. Å sette caliper opp ned er en hjemmemekk-tabbe. Et profesjonelt verksted skal klare bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...