Gå til innhold

Bmw 535d LCI DDE/BSD feilmeldinger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med min e61 535d 2007 mod. Har flere feilmeldinger på DDE og BSD 

Feilmeldingene er som følger: 

4B37 DDE olje nivå sensor 

426E DDE kommunikasjon med ibs sensor 

42AE BSD kommunikasjon med olje nivå sensor 

42CE DDE BSD KOMMUNIKASJON MED DYNAMO

42DE DDE KOMMUNIKASJON MED GLØDE RELÈ 

4166 DDE DIESEL PARTIKKEL FILTER

4CF3 DDE exhaust backpressure sensor signal

4BC2 DDE AIR MASS FLOW SENSOR

4BC7 DDE INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR (referanse signal for maf sensor)

4BA1 DDE intake air temperature sensor signal 

Gløderelè og ibs-sensor er byttet uten at dette hjalp på feilene, la då merke til at pluss kabelen som går fra gløderelè ikke var tilkoblet starter og ordnet det. 
dynamo lader selv om eg har feilmelding på kommunikasjon. 
 

har sjekket kontakter inn på DDE modul, ingen korrosjon der. 
har også prøvd å koble ut IBS, feilmeldingene forsvinner ikke.
(Men denne sensoren er ny) 

Sette STOR pris på alt av tips

 

 

 

Skrevet

Dynamoen vil lade selv om det er feil på BSD-bussen (mangel på signal), det er en failsafe-funksjon så du ikke blir sittende med et flatt batteri ute i gokk.

Du har feil på BSD-noe sted, mest sannsynlig. Hvis det går signal der så skal det være nærmere 12 V (batterispenning). Det er vel blant de enkle tingene du kan måle selv. Hvis du derimot måler ca. 0V (jord) på BSD så har du ennten en komponent som drar ned bussen eller ledning som kanskje har kommet i kontakt med jord.

Skrevet
  På 14.11.2024 den 21.19, Otis skrev:

Bsd har separate innganger/pinner på DDE. Kan en enhet, da dra ned bussen?

Expand  

Only DDE control unit: Each component connected across the BSD is connected to its own pin on the DDE control unit. However, these pins are interconnected in the control unit.

Skrevet (endret)

Alle BSD feilkoder inneholder kommunikasjons svikt, og dette er da følgende: 

dynamo, gløderele unit, ibs-sensor , oil condition sensor. 
Oil condition sensor er det eneste som ikke er byttet av desse. Om denne sensoren kan være årsak, vil det være nok å koble ut kontakten å prøve å slette feilkodene for å se om det er årsak? 
 

bavaria anbefalte å bytte denne til å begynne med.

bavaria mente også at feilkodene forsvant etter sletting når dem koblet ut IBS-sensoren men dette skjer ikke ved mitt tilfelle

Endret av Michael_S
Skrevet

Jeg hadde kanskje tatt av ledninga som går til dynamo og sjekket spenninga der først, siden den er enklest å komme til, men du kan koble ut oljenivåsensoren også. Blir uansett til at du kanskje må koble ut en og en komponent.

Skrevet
  På 14.11.2024 den 22.33, E.C. skrev:

Jeg hadde kanskje tatt av ledninga som går til dynamo og sjekket spenninga der først, siden den er enklest å komme til, men du kan koble ut oljenivåsensoren også. Blir uansett til at du kanskje må koble ut en og en komponent.

Expand  

Takk for tips, har koblet ut kontakten for å se om det fjerner feilkoder. Men kan få målt spenning 👍🏼

Skrevet
  På 14.11.2024 den 22.22, Michael_S skrev:

bavaria anbefalte å bytte denne til å begynne med.

Expand  

Jepp, lade delekanonen først og sjekke etterpå. Er det rart det dyrt å reparere bil? Har ranta om dette før, men bil er minst like mye elektronikk som mekanikk i våre dager. Verksteder med ansatte som får mest opplæring i bestillingssystemer skulle vært avskiltet, særlig merkeverksteder. 

  På 17.11.2024 den 15.55, Michael_S skrev:

OPPDATERING / LØST 

koblet ut olje nivå sensor, da forsvant alle andre feilene. ny olje nivå sensor blir bestilt:)

 

Expand  

Så bra du fant det ut og sjekka litt før du bestilte mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...