mr.pingu Skrevet Lørdag kl. 22:31 Share Skrevet Lørdag kl. 22:31 (endret) X1’en min er litt forskjøla om dagen; Ved (mild) pådrag i litt høyere gir rister hele bilen og mangler effekt. Kan egentlig sammenlignes med å prøve å komme seg vekk i andre gir / 3. gir med manuel bil. Virker som motor har det vanskelig og så bestemmer girkasse seg for å gire ned igjen. Det skjer mest ved akselerering fra 50 til 60 (5. gir) og rundt 70kmt igjen. Skjer også ved oppover bakken og det skjer i mindre grad ved kald motor. Ved turtall over 2000 omdreininger går motoren smooth igjen. (Så kjøre girkasse i sport, hjelper mot symptomene) Jeg mistenker EGR-Ventil, så satt opp en time hos Bilia Vestfold for EGR bytte som er del av tilbakkekaling. Dessverre hadde de ikke ledig før uka før jul så ønsker egentlig å bruke tiden for å bekrefte min mistanke. Hvilken sensor-verdier kunne jeg sett på for eventuelt bekrefte eller avkrefte at dette? Eller har noen andre her annet ide hva det kan være? Feilminne er (selvfølgelig) helt tom, så bilen synes han gjør ikke noe feil. Jeg mener noe helt annet om han Jeg allerede sjekket motorfeste som er en kjent svakhet på F056-platformen men den ser like pent ut som 2 uker siden, så det er ikke den. Endret Lørdag kl. 22:32 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå