Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Motorn har plutseli bynt å «harke» et par sekunder på kaldstart ved kald temperatur ute. Mistenker veldig glødeplugger da det er en stund siden disse ble byttet. Sliter å litt med å starte om det er kaldt.

Så på autodoc at de ikke er så dyre men vil ikke unødvendig bestille feil type med tanke på lengde osv.

Noen som vet nøyaktig hvilken som er riktig til M47204D4?

Endret av Karlsen2k
Tillegsinformasjon
Skrevet
På 4.12.2024 den 6.44, Otis skrev:

M47 bruker 12v glødeplugger. Autodoc mener jeg bare viser det, om du legger inn reg nr.

får kun opp 5V og 7V med bruk av reg nr🤔 

Fant også på koed men der står ikke Volten

IMG_6394.png

IMG_6393.png

Skrevet

Når du har oem nummer, så kan du søke etter det på autodoc. 

Det var feil fra min side, det var 5v jeg egentlig mente. Men jeg husket feil da jeg skrev.

Skrevet
1 time siden, Otis skrev:

Når du har oem nummer, så kan du søke etter det på autodoc. 

Det var feil fra min side, det var 5v jeg egentlig mente. Men jeg husket feil da jeg skrev.

fant b.l.a denne med søk på OEM å denne var en av de dyreste pr stykk. Er det noe merkverdig forskjell på de dyreste og billigste eller er det kun merke som er forskjell?

IMG_6396.png

Skrevet

Forskjellen er vel om du vil skifte de igjen til neste vinter eller ikke.  Skal du ha noe som holder så kjøper du ekte Bosch eller Beru, eller originalt.. 

Skrevet
9 timer siden, 540is skrev:

Forskjellen er vel om du vil skifte de igjen til neste vinter eller ikke.  Skal du ha noe som holder så kjøper du ekte Bosch eller Beru, eller originalt.. 

da blir dt orginalt selv om dt va stiv pris😅

IMG_6397.png

Skrevet

Finner jo Beru fra Autodoc til 146,- per stykk. De samsvarer med OEM nummer; 12237786869.

Men du kan jo kjøpe OE om du vil selvsagt.

Skrevet

Nja, tja, njo...

Jeg vil ikke si at det MÅ byttes. Men man burde vurdere det utfra symptomer/feil.

Jeg skifter ikke relé bestandig, men det forutsetter at jeg vet hva som var feil. Nå høres det kanskje ut som jeg gjør dette ofte, men det stemmer ikke.

• 1 month later...
Skrevet

Da var glødeplugger skiftet men ikke tegn til forbedring ved start i kaldere temperaturer🤔 Motor «harker» første 5-10 sekundene og sliter litt me å starte. vet glødereleet og kan være gåent men denne sitter like klønat til som glødepluggene så er det noe annet jeg burde skjekke før jeg starter prosessen med å skifte releet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...