Gå til innhold

Xenonlys - hva må byttes?

thansen
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2004 model x3 e83 med m47 motor. Xenonlysene har tullet en liten stund nå, sporadisk kan de blinke. Hvor skal man starte? Har ikke mye erfaring med xenonlys. Har byttet pærer 2 ganger på bilen allerede, på ca 4år. Hva er neste man må se på? Ballast? Styrer? Tenner? Lagde en tråd for ikke så lenge siden om lysene, men ble ikke klokere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Otis said:

Du må nesten begynne en plass og jobbe deg bakover. Start med pære.

Sant, men slik jeg har skjønt det så vil xenonpærer lyse en rosa/oransje lignende farge når pærene er på tur ut, ingen av mine lyser noe annet enn blå. Kan jo alltids prøve å bytte de ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Otis said:

De kan nok også gå i stykker, litt sånn du opplever. Men det er dessverre vanskelig å feilsøke på uten å skifte deler eller hvertfall lese av feilkoder.

Har kun 2 feilkoder. Men ingenting med lysene å gjøre. Slik jeg skjønner det er dette vanlige feilkoder og har kun med forvaren til kupeen og gjøre. Enten så bytter man disse delene annet hvert år ellers lar man de være ?

4AB2 DDE: Electric auxiliary heater 

43F1 DDE: Electric auxiliary heater
Endret av thansen
feilkoder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Otis said:

Jeg tror ikke de delene der går så ofte i stykker, men den er kjekk å ha i orden for å få skikkelig varme i kupè og dermed motor. Du har vel kanskje DPF?

Tror ikke jeg har DPF. Har prøvd å se men finner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Otis skrev:

Jeg tror ikke de delene der går så ofte i stykker, men den er kjekk å ha i orden for å få skikkelig varme i kupè og dermed motor. Du har vel kanskje DPF?

Har sett mange med aux pumpe ute av drift, inkludert min (E90/M47). Tror ikke den har så fryktelig mye funksjon foruten "Rest" som kan fortsette å hente varme til kupeen etter at motor og dermed beltedreven pumpe er avslått. Det at den koster "fattige" 3000 er jo sikkert en medvirkende årsak til at den ikke byttes dersom man ikke har Webasto i tillegg.

Ed: 4000,- til x3 faktisk...

Endret av PIIIPower
Pris oppdatering X3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, PIIIPower said:

Har sett mange med aux pumpe ute av drift, inkludert min (E90/M47). Tror ikke den har så fryktelig mye funksjon foruten "Rest" som kan fortsette å hente varme til kupeen etter at motor og dermed beltedreven pumpe er avslått. Det at den koster "fattige" 3000 er jo sikkert en medvirkende årsak til at den ikke byttes dersom man ikke har Webasto i tillegg.

Ed: 4000,- til x3 faktisk...

Jepp. Det er 2 ting som hører sammen her. Det er selve aux pumpa, 64118369807, som du nenver koster 4000kr ny, og selve dieselvarmeren med oem nr 64129145439, som koster 7000kr ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...