MrDibetus Skrevet Januar 15 Skrevet Januar 15 Heisann! Jeg har anskaffet lci lykter og LM2 modul som jeg vil sette på min 2003 mod e60. Har gjort en del research og funnet ut at på de tidligste modellene må det ekstra arbeid til for at dette skal fungere. Har BMW sitt retrofit dokument, samt andre tråder her på siden til hjelp når det gjelder kontakten til lyktene. Spørsmålet mitt er hva annet må gjlres for å retrofitte? Har hørt at AHL modulen må flyttes, og at ting må kodes. Jeg har Adaptive Bi-xenon lykter fra før av (SA 522 og SA 524) og skal oppgradere til de samme lci lyktene, altså Adaptive Bi-xenon lykter. Takk for all hjelp! Legger ut oppdateringer her når jeg setter i gang.
Saltkjelen Skrevet Januar 15 Skrevet Januar 15 Du må fjerne (koble fra) AHL modulen under hanskerommet og få ledningsnettet som går til gammel AHL modul til å gå til LCM2. Deretter følger du instruksene i LCI dokumentet.
MrDibetus Skrevet Januar 15 Forfatter Skrevet Januar 15 Så AHL modulen er inkludert/fastmontert på de nye lyktene? Trenger ingen ny AHL modul, bare at ledningsnettet fra den gammle legges til LM2 istedenfor hanskerommet? Takk! Johannes
Saltkjelen Skrevet Januar 15 Skrevet Januar 15 Ja, det er to små AHL moduler, en på hver lykt. Ledningsnettet fra den gamle under hanskerommet legges til LCM2 ja. MrDibetus reagerte på dette 1
MrDibetus Skrevet Mars 22 Forfatter Skrevet Mars 22 Heisann! Trenger litt videre assistanse. Jeg har prøvd å lese meg opp, og sett på koblingsdiagrammene i serviceheftet, men klarer ikke forstå bæret av det, verken hvilke kabler som skal flyttes hvor, eller hvor de gamle AHL modul kablene skal loddes inn på LCM2 kontakten. Har du noen koblingsskjemaer som gjør det enklere og forstå? Takk!
Reef89 Skrevet Mars 23 Skrevet Mars 23 Kan ikke hjelpe deg hvor AHL kablingen skal inn på LM2. Har kun gjort dette på biler uten. Når du installerer LM2: innstallere de to adapterkablene fra baklysene: Kobling av ny kontakt for venstre frontlykt: Kobling av ny kontakt høyre fronylykt: Fargekoder:
mr.pingu Skrevet Mars 23 Skrevet Mars 23 1 hour ago, Reef89 said: Kan ikke hjelpe deg hvor AHL kablingen skal inn på LM2. Har kun gjort dette på biler uten. Når du installerer LM2: innstallere de to adapterkablene fra baklysene: Kobling av ny kontakt for venstre frontlykt: Kobling av ny kontakt høyre fronylykt: Fargekoder: Er det ikke ledningsdiagram på siste siden av dokumentet du har tatt disse bildene fra?
MrDibetus Skrevet Mars 23 Forfatter Skrevet Mars 23 @Reef89 Takk! Har sett på disse, men det forvirrer meg at det står "Cars with SA 524 (AHL) only." og "Cars with (xenon) only." Jeg har begge, hvilken av koblingsdiagrammene får prioritet?
E.C. Skrevet Mars 23 Skrevet Mars 23 Du kan ha xenon uten AHL, men du kan ikke ha AHL uten xenon. Xenon føres opp i utstyrslista fordi det også finnes halogenlykter. Dokumentet for overgang til LCI omfatter så vidt jeg husker ikke halogenlykter, dermed er det bare to alternativer igjen. AHL er med AHL og "xenon" er vanlig betegnelse på biler uten AHL, men med xenon. Reef89 og MrDibetus reagerte på dette 2
Reef89 Skrevet Mars 23 Skrevet Mars 23 1 time siden, mr.pingu skrev: Er det ikke ledningsdiagram på siste siden av dokumentet du har tatt disse bildene fra? jo, stemmer.
MrDibetus Skrevet Mars 23 Forfatter Skrevet Mars 23 Da forstår jeg! Da kan jeg bare forholde meg til det dokumentet når det gjelder kontaktene til lyktene. Fant ett dokument som beskrev hvilke ledninger som måtte flyttes fra AHL modulen til LCM2. Virker og forklare prosessen greit, men om noen som er litt mer dreven enn meg vil se gjennom og se om det ser riktig ut hadde jeg satt pris på det 🙌 Takk igjen! Reef89 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå