papertiger Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Høres ikke helt ut som understellet fungerer som det skal. E70 med non-Sportsunderstell skal da ikke være så hard, har kjørt E70 med både standardunderstell og sportsunderstell og begge var veldig fine å kjøre. Den siste mer kontant i fjæringen enn førstnevnte, men absolutt fin å kjøre.
mr.pingu Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Ja synte det hørtes litt ut som demper som er gåen / fastlåst og at bare fjær som gjør jobben.
Christian Krogstad Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 3 timer siden, mr.pingu skrev: Bruk en VIN decoder som mdecoder.com eller Bimmer.work så får du finne ut av det. hvor langt har dempere gått? Bilen har gått 112.000 km
Christian Krogstad Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 1 time siden, papertiger skrev: Høres ikke helt ut som understellet fungerer som det skal. E70 med non-Sportsunderstell skal da ikke være så hard, har kjørt E70 med både standardunderstell og sportsunderstell og begge var veldig fine å kjøre. Den siste mer kontant i fjæringen enn førstnevnte, men absolutt fin å kjøre. Jeg får ta å sjekke det ut, ble helt overrasket selv da jeg merket hvor lite komfort den hadde. Hjelper å vite forskjellen fra hvordan det skal være fra noen som har erfaring med samme bil. Takk
Christian Krogstad Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 2 timer siden, E.C. skrev: Er det minusgrader hos deg? Fryst demper er som å kjøre på en bil med 0 mm fjæringsvei. Holder at én er fryst, spesielt foran, for å ødelegge hele kjøreopplevelsen. Du kan evt. parkere over noen timer på en oppvarmet plass for å sjekke ut akkurat den teorien. Dette har jeg testet alt og det var ingen forskjell, men takk for tipset.
Christian Krogstad Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 3 timer siden, ehaugsnes skrev: Da kan det jo faktisk være gåene dempere ja, at det kun er fjørene som gjør jobben. Jeg monterte justerbart senkesett på min e53 som hadde gåene dempere, og forventa at den skulle bli mye stivere. Ble jo litt stivere, men syns faktisk den ble bedre og kjøre med fungerende dempere. Hadde jeg gått for nye oem dempere hadde den såklart blitt enda bedre men Høres ut som at jeg skal prøve meg på Bilstein B4 og ta det derfra.
Christian Krogstad Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 1 time siden, mr.pingu skrev: Ja synte det hørtes litt ut som demper som er gåen / fastlåst og at bare fjær som gjør jobben. Skal få sjekket det.
Christian Krogstad Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i Bilstein B4 dempere?
papertiger Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jeg ville revurdert B4 dempere var jeg deg. Hadde standard understell + Hartge senkefjører på min E91 xdrive, og den ble hardere foran når jeg bytta dempere til B4. Og etter hva jeg leste rundt omkring, var det ymse erfaringer med kvalitet og holdbarnhet på disse.
Otis Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg fant ikke Bilstein B4 i katalogen til Bilstein, men jeg mistenker at katalogen ikke inkluderer X5 under kategorien "passenger car"
Otis Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Sachs supertouring er min anbefaling. EDIT: De finnes visstnok ikke til X5. EDIT2: fant Sachs, men vet ikke navnet. Endret 4 timer siden av Otis
Christian Krogstad Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden 2 timer siden, papertiger skrev: Jeg ville revurdert B4 dempere var jeg deg. Hadde standard understell + Hartge senkefjører på min E91 xdrive, og den ble hardere foran når jeg bytta dempere til B4. Og etter hva jeg leste rundt omkring, var det ymse erfaringer med kvalitet og holdbarnhet på disse. Så hva foreslår du?
Christian Krogstad Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden 2 timer siden, Otis skrev: Jeg fant ikke Bilstein B4 i katalogen til Bilstein, men jeg mistenker at katalogen ikke inkluderer X5 under kategorien "passenger car" Jo da, fant det i katalogen jeg: https://web1.carparts-cat.com/default.aspx?34=0,100011,100121&240=0&32=59334&230=29&1271=48&1272=74058e5f-7acc-4a6e-b084-7c0a8b1ddf39&10=5E8D1BFAFB8E4F1EAFA1E1197660ACC5018004&14=4&12=130 Om vi så samme sted når du trykker BMW så må man huske å lese igjennom alt fordi det er 2 rader ved siden av hverandre. Har driti meg ut på det før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå