alekra_89 Skrevet Søndag kl. 18:00 Skrevet Søndag kl. 18:00 Hei, Fikk to feilmeldinger samtidig: Chassis restricted. Gul varsel Automatisk punkteringssgjenkjenning. (Rpa). Alt fremstår ok, også ved kjøring. Noen som vet? På forhånd takk for tilbakemelding
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 19:45 Skrevet Søndag kl. 19:45 Tipper at det er 1 abs-sensor som tuller. Få ta en diagnose for å finne ut om det er det og i så fall på hvilken hjul. rpa virker ved å måle hastighet på hver hjul. TPMS fungerer med trykksensor i dekket
Otis Skrevet Søndag kl. 20:45 Skrevet Søndag kl. 20:45 Nja, jeg er ikke så sikker på det. Jeg vil tro at hvertfall dsc og 4x4 varsel skulle komme opp med en abs sensor som tuller. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 20:55 Skrevet Søndag kl. 20:55 Sant det... Forresten, det er 2014 mod så er det vel TPMS, ble påbudt den året om jeg husker riktig. Så kan godt være noe tull med TPMS da. Så uansett, lurt å ta diagnose, slipper vi å gjette oss fram til problemet Otis reagerte på dette 1
teerex Skrevet Mandag kl. 06:21 Skrevet Mandag kl. 06:21 9 timer siden, mr.pingu skrev: Sant det... Forresten, det er 2014 mod så er det vel TPMS, ble påbudt den året om jeg husker riktig. Så kan godt være noe tull med TPMS da. Så uansett, lurt å ta diagnose, slipper vi å gjette oss fram til problemet Tror kanskje noen 2014-modeller ble levert med RPA og ikke TPMS (RDC). Her fra en 2014 F15, diskusjon på fjesboka akkurat nå:
mr.pingu Skrevet Mandag kl. 06:31 Skrevet Mandag kl. 06:31 9 minutes ago, teerex said: Tror kanskje noen 2014-modeller ble levert med RPA og ikke TPMS (RDC). Her fra en 2014 F15, diskusjon på fjesboka akkurat nå: Produksjon av neste årmodell hos bmw begynner ofte i Juli året før. Så juli 2013. Så kan godt hende det finnes begge på 2014 modeller. teerex reagerte på dette 1
alekra_89 Skrevet i går, 08:57 Forfatter Skrevet i går, 08:57 Oppdatering: Diagnose ga ingen tydelige svar. Aktuelle feilmeldinger - Chassis begrenset, ljusviddregulering defekt, RPA tyre pressure malfunction. Jeg har renset ABS sensorer og høydesensorer. Luftbelgene byttet i fjor, ingen lekkasje. Jeg hører luftkompressor jobbe få sekunder 2-3 ganger etter at bilen er avslått. Ikke tegn til at bilen mister lufta, bare at kompressor jobber. Noen som har tips? Takk!
Otis Skrevet i går, 09:26 Skrevet i går, 09:26 Ingen feilkoder? Det er jo smått utrolig. Kan du lese av dekktrykk i idrive?
alekra_89 Skrevet i går, 09:31 Forfatter Skrevet i går, 09:31 1 minutt siden, Otis skrev: Ingen feilkoder? Det er jo smått utrolig. Kan du lese av dekktrykk i idrive? Er ikke mulig å se lufttrykket dessverre. Det kom ikke før neste utgave av f15. Nå er det kun nullstilling av dekktrykk og varsling ved evt punktering/ulikt dekktrykk.. Feilkode på nevnte problemer kommer på diagnose, men ikke årsak. Slettet og kom igjen etter få sekunder ved kjøring.
mr.pingu Skrevet i går, 10:24 Skrevet i går, 10:24 (endret) veldig utrolig at ingen feilkoder kommer opp ved diagnose. Hva bruker du for å lese ut? iDrive meldinger er veldig generelt og viser ikke feilkode. Muligens er det selve høydesensor som er defekt og er rens hjelper ikke? Det vil hvertfall slå på feil med lysvidderegulering. Det er gjetting fra min side uten feilkoder, men vil tro det er noe med det å gjøre. Endret i går, 10:25 av mr.pingu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå