stisim Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Hei, Noen som har erfaring med bytte/rep. av elektrisk(hydraulisk) bakluke? Var så heldig at begge løftearmene på bakluka mistet festesplinten til karosserifestet etter tur, så nå henger demperen løs(benytter kun øvre del/glassluka for åpning). Det er festeanordningen som er røket-demperen virker å fungere noenlunde. Prøvd diverse huggere/bildelsenter, da det virker som selve demperarmen må byttes - lite å finne, og tlf til div verksted presenterer regning på +20k, siden demperen er relativt grei kost på.. Synes det er stivt for en gammel bil, så spør litt om noen har lignende erfaring på dette området.. Har vurdert å skaffe tradisjonell demper slik at luka kan åpnes manuelt-det betyr jo evt. å blinde tilførsel av hydraulikkolje/el-tilkobling, plugge igjen slangene etc. Nå er bilen i god stand og jeg tenker å ha den på veien enda noen år-men ønsker selvsagt å gjøre dette billigst mulig/bra nok ;) Tips/synspunkter mottas med takk
Otis Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden @awt Mener jeg har laget en guide på hvordan man fikser dette.
E.C. Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Pumpa kan overhales av en selv, men demper må man nesten kjøpe ny til 10k. Da er det billigere å bygge om til manuell drift, det er løsningen de fleste går for.
stisim Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 3 timer siden, Otis skrev: @awt Mener jeg har laget en guide på hvordan man fikser dette. Takk:), skal sjekke den ut - går det på bytte til manuell drift?
stisim Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 3 timer siden, E.C. skrev: Pumpa kan overhales av en selv, men demper må man nesten kjøpe ny til 10k. Da er det billigere å bygge om til manuell drift, det er løsningen de fleste går for. Takk-blir nok løsningen i dette tilfellet.
awt Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Kan bytte til manuelle, men ville forsøkt å bytte kulen i karosseriet i første omgang. Er også de som har boret hull i kule og sylinder, og så satt i en liten bolt gjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå