GAMMELOGGOD Skrevet Mars 27 Skrevet Mars 27 Hei trenger noen tips for å få opp bakdøra (sidedøra) alle andre dører fungerer med nøkkel foruten denne. vil nå bare ha den til å åpne via hundtak ute/inne og glemme sentrallås og alarm. Har skåret ut i sidetrekket og tatt uten air baggenj - har prøvd å trekke i wire som går fra inn håndtak å ser ingen fornuftig plass å angripe "problemet" på - har noen noen tips slik at jeg kan åpne og lukke døre manuelt på et viss ?? gjerne noen bilder
Olaandref Skrevet Mars 27 Skrevet Mars 27 Er ikke helt sikker på hvordan dørene på E39 er, men det høres ut som du har en aktuator som trøbler, du må nok av med dørpanel og sjekke/skifte denne. Vil tro du finner noe om du søker BMW E39 rear door actuator på YouTube.
GAMMELOGGOD Skrevet Mars 28 Forfatter Skrevet Mars 28 ikke lett å få av trekket med låst dør - har derfor skåret ut et stk ved airbaggen og tatt ut air bagg, kan nå se lådssystemet inn bak blekket og veldig trangt. Er det noe tips som kan frakopple aktuator sli at døra kan åpnes å lukkes manuelt
GAMMELOGGOD Skrevet April 1 Forfatter Skrevet April 1 Da har jeg endelig fått opp døra etter å ha "triksa " opp låsen med et verktøy _ Etter igjen montert inn airbaggen og ordnet med døra dukket et nytt "problem" opp - når jeg starter bilen lyser det opp feilmld. på airbaggen som jeg monterte tilbake- hvorfor og hvordan fjerne denne ??
Reef89 Skrevet April 1 Skrevet April 1 Hvis en airbag blir koblet fra uten at batteriet er frakoblet (eller bilen er i sleep modus) vil det gi feilmelding, airbag lampe. Må slettes med diagnose utstyr. E.C. og mr.pingu reagerte på dette 2
GAMMELOGGOD Skrevet Tirsdag kl. 05:59 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 05:59 OK - døra er nå blitt åpnet _ Må man innstalere airbaggen igjen ? tok den ut ifm åpning av defekt lås og for å få plass til dette - - Hva skjer med feilmld om denne ikke innstaleres ? Kan feilmld fjernes greit uten at 1 airbagg er montert (bakdør) ??
mr.pingu Skrevet Tirsdag kl. 06:56 Skrevet Tirsdag kl. 06:56 (endret) Alle airbag må være på plass ellers ser bilen at kretsen er brudd. Derfra har du egentlig 2 valg; 1) Airbag må plasseres tilbake, slette feilkode med diagnose utstyr 2) kode airbaggen ut, slette feilkode med diagnose utstyr for 2; jeg vet ikke på hvilken måte det lar seg gjøre på e39. Men kanskje noen andre kan steppe inn her. Uansett får man ikke slette feilmelding før man løser det på en måte. Endret Tirsdag kl. 07:20 av mr.pingu
E.C. Skrevet Tirsdag kl. 07:13 Skrevet Tirsdag kl. 07:13 Gjør det enklest mulig for deg selv: Reparer låsen, monter igjen airbagen og slett feilkoden. Sistnevnte kan gjøres med mange ulike verktøy, selv på den billigere enden. Utstyret til å slette feilkoder må du nå ha uansett, når du først er der du er. mr.pingu reagerte på dette 1
GAMMELOGGOD Skrevet Tirsdag kl. 09:48 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 09:48 Takk for svarene _ men et nytt problem oppsto IDAG - skulle åpne panser for å jobbe med dette - da jeg dro i spaken for å åpne panseret hørte jeg et klikk og wire til panserlåsen ble brutt/røk - hvordan får man da opp panser ?????
mr.pingu Skrevet Tirsdag kl. 10:44 Skrevet Tirsdag kl. 10:44 55 minutes ago, GAMMELOGGOD said: Takk for svarene _ men et nytt problem oppsto IDAG - skulle åpne panser for å jobbe med dette - da jeg dro i spaken for å åpne panseret hørte jeg et klikk og wire til panserlåsen ble brutt/røk - hvordan får man da opp panser ????? Hvor røk den? om det er ved håndtaket er det vel demontere den og bruke tang og dra på vaieren.
skoglund Skrevet Tirsdag kl. 13:54 Skrevet Tirsdag kl. 13:54 (endret) På 1.4.2025 den 17.57, GAMMELOGGOD skrev: Da har jeg endelig fått opp døra etter å ha "triksa " opp låsen med et verktøy _ Etter igjen montert inn airbaggen og ordnet med døra dukket et nytt "problem" opp - når jeg starter bilen lyser det opp feilmld. på airbaggen som jeg monterte tilbake- hvorfor og hvordan fjerne denne ?? Triks med verktøy, kan du forklare nærmer, har nemlig en låskasse selv som er låst . Endret Tirsdag kl. 19:06 av skoglund
GAMMELOGGOD Skrevet Tirsdag kl. 14:06 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 14:06 3 timer siden, mr.pingu skrev: Hvor røk den? om det er ved håndtaket er det vel demontere den og bruke tang og dra på vaieren. Ja den røk helt opp ved håndtaketl _ er det da bare den skruen på selve spaken som skal løsne opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå