Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nylig montert et senkesett på min BMW E30 med 51 mm fjærbein, H&R dempere og senkefjærer. I tillegg er det montert en E36 tannstang.

Etter montering hadde jeg bilen inne til firehjulskontroll, hvor verkstedet mente at cambervinkelen foran var utenfor spesifikasjonene, og at jeg burde montere camberplater for å kunne justere dette. De sa det var omtrent én grad for mye negativ camber. Det ble ikke gjort noen justering bak, da det ikke er justeringsmuligheter der.

Jeg legger ved bilde av hjulstillingsskjemaet – er det noen som har erfaring med om disse verdiene er innenfor det som kan godkjennes ved kontroll av senkesett?

IMG_2290.jpeg

Skrevet

Biltilsynet er også klar over at det ikke er justeringsmuligheter av camber forran og bak.

Så lenge vinklene er ca like på høyre og venstre side (noe din er), så vil dem ikke henge seg opp i det.

Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt og erfart selv.

Skrevet
1 time siden, ///FredriK.S skrev:

Biltilsynet er også klar over at det ikke er justeringsmuligheter av camber forran og bak.

Så lenge vinklene er ca like på høyre og venstre side (noe din er), så vil dem ikke henge seg opp i det.

Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt og erfart selv.

Ok takk for svar. Ser at verkstedet har glemt å fylle ut chassisnummer, reg nummer osv. er dette noe Biltilsynet legger seg opp i?

Skrevet
14 timer siden, Kenneth291 skrev:

Ok takk for svar. Ser at verkstedet har glemt å fylle ut chassisnummer, reg nummer osv. er dette noe Biltilsynet legger seg opp i?

Du må ha skiltnr/chassienr på hjulstillingskontrollen, ellers kan du i praksis ta med frå hvilken som helst bil. Ville også hatt stempel og signatur, samt kopi av kvitteringen fra verkstedet.  Husk at biltilsynet også krever bevis på lysjustering etter senk, så få verkstedet til å gjøre det i samme slengen.    Hadde du montert coilovers så må også høgde frå f.eks senter av felg til skjermkant stå på et dokument.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...