Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Zimmermann og Bosch komboen på E91en min. Veldig fornøyd. Null risting, ble monter i 2019 og for 50 000km siden. Derfor jeg kjøpte det samme til X1’en. Har hardt for å tro det er bremse relatert..

Skrevet
1 time siden, Eystein Ose skrev:

Har Zimmermann og Bosch komboen på E91en min. Veldig fornøyd. Null risting, ble monter i 2019 og for 50 000km siden. Derfor jeg kjøpte det samme til X1’en. Har hardt for å tro det er bremse relatert..

var det sprekker i castergummi da ? legg også merke til at det kanskje kan være TRW understellsdeler istedenfor lemførder, slik som på e90 feks. bærarmer kan jo også syne like mye som casterstag når gummien er ferdig.

• 1 month later...
Skrevet

Glemt å oppdatere her. Byttet bærearm/casterarm inkl kuler på begge sider. Synes bilen ble 80% bedre, men ikke helt kurert for risting. Staga var fra favorittmerker til @Ingvaldsen, nemlig Meyle. Ble nå bytte til nye fra Lemførder (made in germany)

De gamle var modne for utskiftingIMG_1718.thumb.jpeg.43d91e816e8af2141ce92f9eecd8bbcf.jpegIMG_1404.thumb.jpeg.f83272c7354ead5ae43d92e4d10221fa.jpeg

Skrevet (endret)

Jeg hadde lignende problem på F36’en. Ble aldri helt bra, selv med nye skiver og klosser fra Zimmermann og Brembo, prøvde også med TRW-klosser for å utelukke det. Fikk også nye skiver på reklamasjon mener jeg å huske, fra GS via verkstedet som bytta de. Kjørte vel et års tid med dette. Så var den inne til Bavaria for en vanlig service, der de påpekte at casterforingene var gåene og bremsene (som aldeles ikke var utslitte) var bittelitt kast i. Både foran og bak. 

Så før den gikk på finn i fjor ville jeg prøve å få bilen 100%, og fikk bytta casterforinger først (Lemförder). Da ble den ganske mye bedre, men ikke helt bra. 80% som du sier. Så fikk jeg et godt Value-Line tilbud fra Bavaria på komplett bremsebytte foran og bak - originalt selvsagt. Det fikset de resterende 20%, og bilen var som ny.

Endret av papertiger
Skrevet

Klosser har mye å si, som oftest jurid og textar som lager klosser til bmw.

men kjøper du klosser med logo på er du helt garantert gode bremser helt til slitasjelampa lyser… så sant glideflater er rene og stempel ikke har gravrust

Skrevet (endret)

Har faktisk opplevd at imploderte bremseslangar kan gi vibrasjon.

I mitt tilfelle hadde slangen kollapsa såpass innvendig at når eg slapp om bremsepedalen så klarte ikkje bremsevæska å trekke caliperstempelet raskt nok tilbake, hvilket resulterte i varmeutvikling og kast i skivene. Slangene såg imidlertid ok ut utvendig.

Endret av KMT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...