Gå til innhold

Hei - Noen som har prøvd å "trimme/mappe" 3-sylinderen som står i 225ex? Takknemlig for tilbakemeldinger!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - Ny her i dag - Takker for veldig fin tråd!

Noen som har prøvd å "trimme/mappe" 3-sylinderen som står i 225xe? Ser at eks. TS-Racing lover 30 hk+ og det hadde jo vært moro! Er 71 år men liker litt Power!

Hører gjerne fra dem som har prøvd med mer hester og deres erfaringer :-)

Skrevet

Kjapt søk på siden dems viser 60nm økning 

Screenshot_20250603_111212_Chrome.thumb.jpg.603760c065f1ce8afa34698b03ca8471.jpg

det blir vel aldrig en wow økning, men i mange tolfeller får du gjerne en bil som får ett mer behagelig kjøre mønster. Har ikke erfaring med nevnte bil, men kurven ser veldig fin ut :bmw: Lykke til😊

Skrevet
22 timer siden, LP760 skrev:

30 hk er ikke akkurat store wow forskjellen 🙂. Mye mer NM blir det? 

 

Fra 224 - 254 Hk.

Fra 385 - 445 Nm.

Så det er jo ikke noen enorme tall men nå skal det jo ikke så mye til for å gjøre en gammel pensjonist Happy da :-) 

Vet jo fra tidligere at noen motorer tåler trimming bedre enn andre og tenkte å høre om noen her inne har erfaring

med denne motoren... Alltid lurt å høre med andre før man bestemmer seg! Men det er en veldig morsom bil å ha 

når man bor i Oslo, har lite garasjeplass i blokka og faktisk klarer seg med å lade elektrisk om sommeren for bykjøring. Om vinteren

gidder jeg ikke å lade da batteriet er tomt på kort tid. 

Håper å høre fra noen som har gjort dette og hvilke erfaringer de har :-)

 

Skrevet

Dette er vel samme tuning som er gjort med samme motor i 1-serie F20 tidligere, og da 114i og 116i, om jeg ikke tar feil. Og disse får en god del mer effekt og en artigere bil å kjøre. Hvor holdbart det er vel jeg ikke, men du får en bedre respons fra bensinmotoren i bilen. De går nok ikke inn og gjør noe med elmotoren...? 

Skrevet (endret)
59 minutter siden, fupsaker skrev:

Dette er vel samme tuning som er gjort med samme motor i 1-serie F20 tidligere, og da 114i og 116i, om jeg ikke tar feil. Og disse får en god del mer effekt og en artigere bil å kjøre. Hvor holdbart det er vel jeg ikke, men du får en bedre respons fra bensinmotoren i bilen. De går nok ikke inn og gjør noe med elmotoren...? 

Er ikke det N13B16 i de da? 1,6 4 syl?

225XE har vel samme som 118i (F20 LCI), 318i (F3x LCI), X1/2 25e etc. Altså B38B15.

Endret av StigJ
Skrevet
54 minutter siden, StigJ skrev:

Er ikke det N13B16 i de da? 1,6 4 syl?

225XE har vel samme som 118i (F20 LCI), 318i (F3x LCI), X1/2 25e etc. Altså B38B15.

Beklager, min feil, tror du har helt rett. ;) 

Skrevet
På 4.6.2025 den 10.23, fupsaker skrev:

Dette er vel samme tuning som er gjort med samme motor i 1-serie F20 tidligere, og da 114i og 116i, om jeg ikke tar feil. Og disse får en god del mer effekt og en artigere bil å kjøre. Hvor holdbart det er vel jeg ikke, men du får en bedre respons fra bensinmotoren i bilen. De går nok ikke inn og gjør noe med elmotoren...? 

225XE har en 3-sylindret motor på ca. 1,5 liter. Motoren er ganske grei den men litt forbruk må påregnes - I alle fall ganske mye mer enn avgiftsletten den fikk pga. hybrid-drift! Om vinteren lader jeg aldri for det svarer seg ikke. Må nesten opp i 15 grader før batteriet blir billigere! 

Håper noen som har eks. vært hos TS-Racing lar høre fra seg - Hvis de ikke er fornøyd med trimmingen tenker jeg at jeg kanskje står over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...