Foksen1 Skrevet Juni 2 Skrevet Juni 2 Hei - Ny her i dag - Takker for veldig fin tråd! Noen som har prøvd å "trimme/mappe" 3-sylinderen som står i 225xe? Ser at eks. TS-Racing lover 30 hk+ og det hadde jo vært moro! Er 71 år men liker litt Power! Hører gjerne fra dem som har prøvd med mer hester og deres erfaringer tambur4 reagerte på dette 1
LP760 Skrevet Juni 2 Skrevet Juni 2 30 hk er ikke akkurat store wow forskjellen 🙂. Mye mer NM blir det? Foksen1 reagerte på dette 1
viggo E34 Skrevet Juni 3 Skrevet Juni 3 Kjapt søk på siden dems viser 60nm økning det blir vel aldrig en wow økning, men i mange tolfeller får du gjerne en bil som får ett mer behagelig kjøre mønster. Har ikke erfaring med nevnte bil, men kurven ser veldig fin ut Lykke til😊 Foksen1, fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 3
Foksen1 Skrevet Juni 3 Forfatter Skrevet Juni 3 22 timer siden, LP760 skrev: 30 hk er ikke akkurat store wow forskjellen 🙂. Mye mer NM blir det? Fra 224 - 254 Hk. Fra 385 - 445 Nm. Så det er jo ikke noen enorme tall men nå skal det jo ikke så mye til for å gjøre en gammel pensjonist Happy da Vet jo fra tidligere at noen motorer tåler trimming bedre enn andre og tenkte å høre om noen her inne har erfaring med denne motoren... Alltid lurt å høre med andre før man bestemmer seg! Men det er en veldig morsom bil å ha når man bor i Oslo, har lite garasjeplass i blokka og faktisk klarer seg med å lade elektrisk om sommeren for bykjøring. Om vinteren gidder jeg ikke å lade da batteriet er tomt på kort tid. Håper å høre fra noen som har gjort dette og hvilke erfaringer de har
fupsaker Skrevet Juni 4 Skrevet Juni 4 Dette er vel samme tuning som er gjort med samme motor i 1-serie F20 tidligere, og da 114i og 116i, om jeg ikke tar feil. Og disse får en god del mer effekt og en artigere bil å kjøre. Hvor holdbart det er vel jeg ikke, men du får en bedre respons fra bensinmotoren i bilen. De går nok ikke inn og gjør noe med elmotoren...?
StigJ Skrevet Juni 4 Skrevet Juni 4 (endret) 59 minutter siden, fupsaker skrev: Dette er vel samme tuning som er gjort med samme motor i 1-serie F20 tidligere, og da 114i og 116i, om jeg ikke tar feil. Og disse får en god del mer effekt og en artigere bil å kjøre. Hvor holdbart det er vel jeg ikke, men du får en bedre respons fra bensinmotoren i bilen. De går nok ikke inn og gjør noe med elmotoren...? Er ikke det N13B16 i de da? 1,6 4 syl? 225XE har vel samme som 118i (F20 LCI), 318i (F3x LCI), X1/2 25e etc. Altså B38B15. Endret Juni 4 av StigJ
fupsaker Skrevet Juni 4 Skrevet Juni 4 54 minutter siden, StigJ skrev: Er ikke det N13B16 i de da? 1,6 4 syl? 225XE har vel samme som 118i (F20 LCI), 318i (F3x LCI), X1/2 25e etc. Altså B38B15. Beklager, min feil, tror du har helt rett.
Foksen1 Skrevet Juni 8 Forfatter Skrevet Juni 8 På 4.6.2025 den 10.23, fupsaker skrev: Dette er vel samme tuning som er gjort med samme motor i 1-serie F20 tidligere, og da 114i og 116i, om jeg ikke tar feil. Og disse får en god del mer effekt og en artigere bil å kjøre. Hvor holdbart det er vel jeg ikke, men du får en bedre respons fra bensinmotoren i bilen. De går nok ikke inn og gjør noe med elmotoren...? 225XE har en 3-sylindret motor på ca. 1,5 liter. Motoren er ganske grei den men litt forbruk må påregnes - I alle fall ganske mye mer enn avgiftsletten den fikk pga. hybrid-drift! Om vinteren lader jeg aldri for det svarer seg ikke. Må nesten opp i 15 grader før batteriet blir billigere! Håper noen som har eks. vært hos TS-Racing lar høre fra seg - Hvis de ikke er fornøyd med trimmingen tenker jeg at jeg kanskje står over...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå