Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pakningsbytte til oljefilterhuset har ingen relasjon til turbobytte, så det vil være en egen jobb. Til 20k inkl arbeid og oljeskift får du hverken ny original eller reman-original-turbo, så det er usikkert på hva slags kvalitet du får på turbobyttet. Innsugspakninger må vel også byttes om de mener at det er så utett der at det lekker masse olje. 

Skrevet (endret)

Ja, 20k var en pussig sum, for det er for dyrt til pakning på oljefilterhus, men for billig for en skikkelig turbo med skifte.

Så det er jo enda mer interessant på hva de legger i de 20k.

EDIT: Det jeg tenkte på da, som jeg skrev veldig feil, var; Hvilken produsent av turbo er dette? Og er det med alle pakninger og rengjøring av feks intercooler?

Endret av Otis
Redegjørelse
Skrevet
1 time siden, Otis skrev:

Ja, 20k var en pussig sum, for det er for dyrt til pakning på oljefilterhus, men for billig for en skikkelig turbo med skifte.

Så det er jo enda mer interessant på hva de legger i de 20k.

EDIT: Det jeg tenkte på da, som jeg skrev veldig feil, var; Hvilken produsent av turbo er dette? Og er det med alle pakninger og rengjøring av feks intercooler?

Det ble sagt hvor de skulle kjøpe turbo, men jeg husker ikke hvor det var fra, pris på den var ca 12k så det var åpenbart ikke original. Rengjøring av innsugingsmanufoil og område der det var kommet olje og skit var inkludert, regner med at dem også skifter pakninger der det er behov. Var også som nevt tidligere inkludert oljeskift. Ser at GS bildeler har turbo til ca8,5k men som jeg har forstått så kan det være ulike varianter for samme type motorer så tror ikke jeg tør å bestille selv om den er en del billigere og sikkert av samme nivå.

Skrevet
På 2.7.2025 den 9.58, inge jensen skrev:

Har hatt et verksted til å se på dette og dem sier lekasjen er rundt innsugningsmannufoil, et sted der det ikke skal være olje....Hva kan forklaringen på dette være?

Alle BMW'er har problemer med lekkasje fra Toppdekselpakning. Denne skal være relativt enkelt å avdekke. På N47, så hender det at membranet på veivhusventilasjonen som er integrert i toppdekselet revner.
Og så nevnes det Oljefilterhuset/Oljekjøleren som også er vanlig.

En erfaren BMW-mekaniker vil fort se hvor det kommer fra. En ide er en grundig motorvask, for da vil det være enklere å spore ny olje som lekker.

Skrevet

Jeg er ikke 100% oppdatert på turbopriser, men brukt turbo hos GS/KOED er i hvertfall ikke overhalt. De er bare verifisert at de var i orden da de ble tatt av bil, og kan holde i 10 dager eller 10 år. Disse får du vel for 5-8k. Ny turbo fra BMW koster vel ca 35k. I begge tilfeller er det litt andre deler som er påkrevd, som gir noen flere lapper bare i delekost. Mener det er pant på gammel turbo som hjelper litt. 

Men i likhet med de andre her synes jeg du skal løfte noen steiner for å være sikker på at det er turboen som er roten her. Jeg sitter med en følelse av at verkstedet har uttalt seg litt kjapt her. Kan du evt få en annen aktør til å se på det om du ikke skrur selv? Hvor i landet holder du til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...