Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en e61 facelift for ikke lenge siden. 

da jeg åpnet soltaket så kom det et klikk. det bakerste trekket løsnet og kom ikke fra igjen.  når jeg nå prøver å kjøre trekket fram så går det bakover. det framre trekket har nå kjørt bak også.  begge trekkene står over bagasjerommet.  Jeg fant en sort plast-bit liggende i baksetet 

Glasset i taket virker som det skal ser det ut til. 

hva vil det koste å få reparert dette og hvor drar man ?  GS bildeler bud?   noen gode verksteder i trondheim som er gode og rimelige? 

Skrevet

Du kan sikkert fikse det selv om du er nevenyttig og leser deg opp litt.

Men jeg tror ikke du finner noen verksted som billig og god i Trondheim. Jeg opplever at noen er mindre dyre og ikke så dårlig.

Nå har ikke jeg såå mye erfaring med verksted i Trondheim. Men for bmw så er jo Strandveien og GS de rette plassene.

Sulland virker å ikke være rette plassen for de uten garanti. Dette er dog kun utfra det jeg har hørt fra andre. Ikke personlig opplevelse. 

Skrevet

Har du varsel på anti trap function på I drive skjerm ?

Hvis ja ,prøv og hold soltakbryter i tiltfunksjon altså hold finger på bryter rett opp.

Den holder du så lenge til ser at soltak går gjennom alle syklusene som lukker igjen trekk ,luker lukker seg ,trekk går litt opp begge luker åpner seg ,begge luker lukkes igjen og åpnes for fullt ,for å så lukke igjen alt.

Da dette er gjort bør det fungere .

Fungerer det ikke sånn ,da har du noe mekanisk som er ødelagt ,virker begge lukene på tilt feks ?

Skrevet
15 timer siden, Otis skrev:

Du kan sikkert fikse det selv om du er nevenyttig og leser deg opp litt.

Men jeg tror ikke du finner noen verksted som billig og god i Trondheim. Jeg opplever at noen er mindre dyre og ikke så dårlig.

Nå har ikke jeg såå mye erfaring med verksted i Trondheim. Men for bmw så er jo Strandveien og GS de rette plassene.

Sulland virker å ikke være rette plassen for de uten garanti. Dette er dog kun utfra det jeg har hørt fra andre. Ikke personlig opplevelse. 

Har brukt GS på bud flere ganger. det er kanskje plassen å dra. 

Nesten så jeg lurer å om det kan være verdt å få kjøpt et brukt panorama som virker

Skrevet
11 timer siden, sveigis skrev:

Har du varsel på anti trap function på I drive skjerm ?

Hvis ja ,prøv og hold soltakbryter i tiltfunksjon altså hold finger på bryter rett opp.

Den holder du så lenge til ser at soltak går gjennom alle syklusene som lukker igjen trekk ,luker lukker seg ,trekk går litt opp begge luker åpner seg ,begge luker lukkes igjen og åpnes for fullt ,for å så lukke igjen alt.

Da dette er gjort bør det fungere .

Fungerer det ikke sånn ,da har du noe mekanisk som er ødelagt ,virker begge lukene på tilt feks ?

ja jeg får opp anti-trap å skjermen. 

det er nok noe mekanisk feil siden det bakerste trekket ikke ble med fram da jeg lukket soltaket. det må ha løsnet på et vis.   Glassene beveger seg slk de skal! 

Skrevet
17 minutter siden, Robin L skrev:

ja jeg får opp anti-trap å skjermen. 

det er nok noe mekanisk feil siden det bakerste trekket ikke ble med fram da jeg lukket soltaket. det må ha løsnet på et vis.   Glassene beveger seg slk de skal! 

Jeg sender deg en pm senere idag .

Skrevet

Jeg har ringt GS. de ville ha inn bilen for å se omfanget.  helt OK. men trur ikke jeg får så mye ut av akkurat det annet enn å buke ytterligere to timer på verksted 

Skrevet
12 minutter siden, mr.pingu skrev:

Var @sveigis ikke av noe hjelp? Han har vel del erfaring med disse soltak 😎

Skal sende han noen tips nå snarest ,har gått i ett med min egen til nå 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...