540is Skrevet August 7 Skrevet August 7 41 minutter siden, F-11 skrev: Grønn 3 er neste. Er dette O2 sensor jeg er ute etter? Skal være det, det ser du og om du sammenlikner kontakten mot på den nye o2 sensoren. Den nye er smurt fra fabrikk, annen smurning kan forstyrre den nye F-11 reagerte på dette 1
F-11 Skrevet August 7 Forfatter Skrevet August 7 Noen flere bilder. Ser ut som den svarte ledningen fra sensor snirkler seg videre på skrå mot førersiden. Lurer på om ikke dette er riktig da. Har smurt med WD-40. Legger ved etpar bilder
540is Skrevet August 7 Skrevet August 7 Når du først er under der bør du sjekke om røret til Ad-Blue dysen ligger og gnager på traversen eller noe annet. Ikke uvanlig, - dyr reperasjon for å byttes.
F-11 Skrevet August 7 Forfatter Skrevet August 7 1 time siden, 540is skrev: Når du først er under der bør du sjekke om røret til Ad-Blue dysen ligger og gnager på traversen eller noe annet. Ikke uvanlig, - dyr reperasjon for å byttes. Ah, knall pro tip! Er du behjelpelig med å merke av på bildene mine hvor jeg skal lete etter dette punktet?
540is Skrevet August 7 Skrevet August 7 Du ser jo dysa rett foran o2 sensoren, følg det sølv røret derfra så langt du kan og se etter gnag. Bruker å gnage mot traversen F-11 reagerte på dette 1
F-11 Skrevet August 8 Forfatter Skrevet August 8 17 timer siden, 540is skrev: Du ser jo dysa rett foran o2 sensoren, følg det sølv røret derfra så langt du kan og se etter gnag. Bruker å gnage mot traversen Dette røret?
F-11 Skrevet August 8 Forfatter Skrevet August 8 (endret) Tror ikke det gjorde noe å ta ned dekselet for her var det det en del møkk ja Endret August 10 av F-11
F-11 Skrevet August 8 Forfatter Skrevet August 8 På 7.8.2025 den 18.22, 540is skrev: Skal være det, det ser du og om du sammenlikner kontakten mot på den nye o2 sensoren. Den nye er smurt fra fabrikk, annen smurning kan forstyrre den nye Hmm, chat gtp da at dette var NOx sensor... 🤔 Er det noen kloke hoder som kan se på tegningen og telle bakfra og fremover hvilket nr. som er o2-sensoren?
F-11 Skrevet August 8 Forfatter Skrevet August 8 Den nye modellen av cgtp ga meg dette bildet. Da virker det som det er sensor nr. 3 når man starter å telle bakfra og fremover...
F-11 Skrevet August 8 Forfatter Skrevet August 8 (endret) Ser ut som jeg graver meg ned her... Jeg skal skifte denne: oksygensensor etter katalysator. Har skjønt at det er 2 stk. En før og en etter katalysator. Begge har 22mm mutter. Hvilket nr er dette talt bakfra og fremover? Og er avmerket i rødt katalysator? Endret August 8 av F-11
F-11 Skrevet August 14 Forfatter Skrevet August 14 Da er sensoren byttet 👍 Glad for Lambda-nøkkelen. Anbefales! Smøring - varme - riktig verktøy 👍👍 Otis reagerte på dette 1
E.C. Skrevet August 14 Skrevet August 14 Bra du fikk det til. Vær litt forsiktig med AI til sånt, AI skrur ikke bil. Deletegninger fra RealOEM + googling av delenummer for å finne bilder, samt reparasjonsveiledning i ISTA er ofte mye mer til å stole på. Typisk AI-nonsense: F-11, papertiger og mr.pingu reagerte på dette 1 2
F-11 Skrevet August 14 Forfatter Skrevet August 14 (endret) 44 minutter siden, E.C. skrev: Bra du fikk det til. Vær litt forsiktig med AI til sånt, AI skrur ikke bil. Deletegninger fra RealOEM + googling av delenummer for å finne bilder, samt reparasjonsveiledning i ISTA er ofte mye mer til å stole på. Typisk AI-nonsense: Note taken 👍 Måtte sile ut noe av informasjonen ja, og den har ikke alltid rett. Feilkoder er i allefall borte 🙃 Alt med måte.. Endret August 14 av F-11 E.C. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå